Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
batterier.dk ?
Fra : Steen Meldhede

Dato : 19-01-03 18:44

g'dag igen
ja i må undskylde alle mine dumme nybegynderspørgsmål,håber i bærer over med
det.se sådan 4 stk AA batterier varer jo ikke specielt længe i en A40 når
man knipser løs.på www.batterier.dk findes der genopladelige AA batterier
til rimelige penge,panasonic P6P.men der står at det er 1.2 V.skal det ikke
være 1.5 V eller er det ligemeget ? en anden ting...det laver røde øjne,min
fejl eller kan der stilles på noget ?
--
mvh Steen Meldhede

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-01-03 19:09

Steen Meldhede wrote:

> g'dag igen
> ja i må undskylde alle mine dumme nybegynderspørgsmål,...cut..

Der er hele to FAQ'er specielt til dig....:)

http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm
http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-01-03 19:09

In article <3e2ae366$0$83846$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Steen Meldhede wrote:

> [...]
> være 1.5 V eller er det ligemeget ? en anden ting...det laver røde øjne,min

Digicams æder genopladelige NiMH uden problemer.

De røde øjne er fordi blitzen er for tæt på linsen. Prøv evt
at slå red-eye til. Eller lys folk i øjnene med en meget skarp lygte
inden du tager billedet.

Fra : Pico

Dato : 19-01-03 22:21

Povl H. Pedersen wrote:

> Digicams æder genopladelige NiMH uden problemer.
>
> De røde øjne er fordi blitzen er for tæt på linsen. Prøv evt
> at slå red-eye til. Eller lys folk i øjnene med en meget skarp lygte
> inden du tager billedet.

Er det godt nok med at gå hen til folk og lyse dem i øjnene med en
stor stavlygte, eller er laser bedre ?

Ja undskyld, jeg kunne ikke dy mig.
Pico

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-01-03 19:19

Steen Meldhede wrote:
> [...]
> rimelige penge,panasonic P6P.men der står at det er 1.2 V.skal
> det ikke være 1.5 V eller er det ligemeget ?

Alle opladelige er vist 1.2V - de virker fint !

Men kig efter nogle med så højt mAh f.x. 1600-2000 !

Jo højere - jo længere holder de !

> ting...det laver røde øjne,min fejl eller kan der stilles på
> noget ?

Det kan vist ikke helt undgåes med kameraer, hvor
blitzen sidder tæt på objektivet, men der er
nogle forskellige indstillinger af blitzen - har du prøvet dem ?

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.