GPS + Det Levende Søkort
Fra : Valle

Dato : 19-01-03 18:36

Hej NG

Efter længere tids drillen med installationen af GPS`en på min bærbare, er
det endelig lykkedes mig at få det til at virke, meeen nu driller det med
lyden !! - dvs man kan høre i højtaleren hvergang GPS`en opdaterer, og det
er ca hvert andet sekund - (på Jydsk: Det er TRÆLS at høre på ) - jeg ved
godt jeg bare kan skrue ned eller trykke på Mute knappen, men det var nu
skønnere at finde ud af hvorfor og er der en løsning derpå ? - er der mon en
eller anden konflikt et sted, er der nogen der har oplevet noget tilsvarende
?

Pfh tak for alle de gode svar

Jack Vallentin - Juelsminde.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-01-03 19:18

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-01-03 23:02

Jeg kunne bidrage med et tillægsspørgsmål:

PC'eren og gpslinket bruger faktisk ganske meget strøm hver gang der kommer
en opdatering. Man ville kunne få PC'eren til at bruge mindre størm, hvis
man kunne få GPS'en til kun at sende updates fx hvert minut. Er der nogler
der ved hvordan man gør det på de gængse GPS'er ??

/Bjarke

Fra : Bo

Dato : 20-01-03 22:26

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kunne få GPS'en til kun at sende updates fx hvert minut. Er der nogler
> der ved hvordan man gør det på de gængse GPS'er ??

Ja det sker i Setup menuen, den er sat til default også kaldet en standard, som alle kan
ændre

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-01-03 00:28

Kunne du være mere specifik ?? Hvilken GPS har du i tankerne ?

Bjarke