Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Olympus c730 ultrazoom
Fra : Stig Hansen

Dato : 19-01-03 18:35

Hej
Efter at have fulgt markedet i et par måneder og læst diverse reviews har
jeg tænkt mig at investere i et Olympus c730z.
Er der nogle i gruppen der har gode eller dårlige erfaringer med denne
model. Jeg skal kunne bruge det både til udendørs naturbilleder og indendørs
familiebilleder. Jeg har læst om et par udenlandske brugere der bemærker at
autoindstillingen ikke altid er perfekt ved indendørsoptagelser, så
billederne bliver grumsede. Nogen der ved om det er et reelt problem ?
Andre påpeger problemer med autofocus i svag belysning - Er det almindelig
hygge/stue belysning eller er det mørke diskoteksafkroge man henviser til.

Håber på lidt hjælp så jeg kan få investeret i det rigtige kamera.

mvh
Stig Hansen

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-01-03 18:42

"Stig Hansen" <evastig@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hygge/stue belysning eller er det mørke diskoteksafkroge man henviser til.
>
> Håber på lidt hjælp så jeg kan få investeret i det rigtige kamera.

Hej

Jeg har gode erfaringer med C730UZ og har taget nogle rigtig gode
naturbilleder. Jeg har taget en del billeder til en barnedåb og de blev gode
stort set alle sammen. Et stort plus er at hvis man ønsker det så kan stort
set alle parametre indstilles manuelt. Mht. autofocus må det være i ret
skummel belysning at der opstår problemer. Det er korrekt at man kan få lidt
farvestøj på indendørsoptagelser - specielt på større grå flader, men ikke
mere end jeg har kunnet billedbehandle mig ud af det.

Kort sagt er jeg glad for mit C730UZ og er 95 % naturfotograf.

Peter Jensen