Granite Bay
Fra : Shinko Olsen

Dato : 19-01-03 18:00

Der var en der nævnte at Granite Bay snart ville være ude. Hvad er det?. Og
er det man skal gå efter?.

Mvh

Claus

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 19-01-03 18:34

Hvis du vil overclocke er det ikke.
Så er 845pe bedre.

mvh
Thomas

Fra : Shinko Olsen

Dato : 19-01-03 19:34

Tak. Det vil sige at det også vil være mere økonomisk, da "Granite Bay"
sandsynligvis vil være dyrere end 845PE?.

Mvh

Claus

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 19-01-03 21:00

> sandsynligvis vil være dyrere end 845PE

Ja det er dyrere.

mvh
Thomas

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-01-03 00:47

Shinko Olsen wrote:
> Der var en der nævnte at Granite Bay snart ville være ude. Hvad er det?. Og
> er det man skal gå efter?.

Det er kælenavnet for to ny chipsæts fra Intel der understøtter dual DDR
ram og som samtidig inkludere ting som Gigabit LAN, USB 2.0 m.m.

Performance er som RAMbus ram, men prisen er hæftig bl.a. for det kræver
en 8 layer PCB. Den eneste pris jeg har set pt. taler om $400+ så det
man spare på ram ryger til boardet, til seriøs workstation brug ligner
det dog den helt rigtige løsning med mange tanker omkring stabilitet og
overclocking er ikke udelukket blot ikke så frit som mange andre chipsæts.

Se efter test på bl.a. TomsHardware m.fl.

Mvh

Bruno