Link til bestemt sted på indholdsside i fr~
Fra : Karina og Christian

Dato : 19-01-03 17:39

Hejsa Gruppe

Kan det lade sig gøre fra en side *uden for* et frameset at linke til et
"named anchor" på bestemt side *inden i* framesettet - men altså således at
hele framesettet vises og ikke kun den side, hvorpå "ankeret" befinder sig?

I givet fald, hvordan?

På forhånd tak

/Christian

--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-01-03 18:22

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev
> [...]
at
> hele framesettet vises og ikke kun den side, hvorpå "ankeret" befinder

Nej, det er ikke muligt, hvilket er grunden til, at frames ikke er særlig
populært:

Det er ikke muligt at lave dybe links og samtidig bevare siderne i
framesetet.

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Karina og Christian

Dato : 19-01-03 20:10

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in message

[klip]
> Nej, det er ikke muligt, hvilket er grunden til, at frames ikke er særlig
> populært:

Jeg takker for svaret, men er desværre bundet til at bruge frames på de
sider, jeg arbejder med; ellers havde der heller ikke været nogen

> Det er ikke muligt at lave dybe links og samtidig bevare siderne i
> framesetet.

Er det ikke muligt via javascript eller noget?

/Christian

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-01-03 20:28

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> writes:

> [...]
> sider, jeg arbejder med; ellers havde der heller ikke været nogen

> Er det ikke muligt via javascript eller noget?

Det skulle være muligt.

Vi siger at man linker til en tilfældig side, ud on framesene, og du
så vil frame siden alligevel, med henvisning til det rigtige sted på
siden.

Så skal hver side skifte til framesettet, og framesettet skal så
sætte siden ind på plads igen.

Eksempel:
--- Kode på underside ---
<script type="text/javascript">
if (self == top) {
document.location.href="frameset.html?"+document.location.href;
}
</script>
-------

--- Kode på frameset-side ---
<script type="text/javascript">
function init(){
if (document.location.search)
document.frames["main"].src=document.location.search.substr(1);
}
------

Det er ikke den mest elegante måde, men det giver idéen. Man skal
også lave noget verifikation for at undgå at folk laver links af
typen
frameset.html?www.bigsex.com

/L