UVVU-skandalen.
Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-03 13:16

I Politiken kan man på:

læse Thøger Seidenfadens udfald mod UVVUs bandlysning af Bjørn Lomborg.
Han skriver bl.a.:

»
UVVU's arbejde er skandaløst ringe, og selv om jeg kun med objektiv
sikkerhed kan fastslå det om deres tekst, tyder alt på, at der er tale
om et overlagt - altså forsætligt og subjektivt - forsøg på at sværte og
ødelægge en forsker, motiveret af faglig uenighed og politisk modvilje.
Selv ikke et nok så stort engagement i miljøets tilstand og bekymring
for de politiske konsekvenser af Bjørn Lomborgs optimisme kan
retfærdiggøre et sådant brud på akademisk redelighed og anstændighed.

UVVU og de bagvedliggende videnskabelige miljøer har formentlig en
ganske kort frist, hvor de har mulighed for at rette op på den forvoldte
skade. Hvis det ikke sker, vil de blive bedømt som integritetsløse
magtmisbrugere.

Om det internationale videnskabelige samfund, ombudsmanden eller en
anden instans kommer først, er ikke til at vide. Sikkert er det, at
dette åbenlyse angreb på den videnskabelige ytringsfrihed her i landet
ikke bør og ikke vil få lov til at blive stående.«

Det bliver spændende at se hvad resultatet bliver.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 19-01-03 16:19

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:
> I Politiken kan man på:

> Det bliver spændende at se hvad resultatet bliver.'

Se også min omtale af prof. Paghs artikel i Weekendavisen i
'dk.politik.miljø'.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Per A. Hansen

Dato : 19-01-03 22:11

"Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse news:1fp1bhu.8c74s01k35ti7N%per.ronne@invalid.dk...
> I Politiken kan man på:

> læse Thøger Seidenfadens udfald mod UVVUs bandlysning af Bjørn Lomborg.
> Han skriver bl.a.:

-klip-
Det er ganske morsom at se f.eks. Jyllands Postens 180 grader
vending i denne sag - nu er de på linie med Thøger.
Sven Ove Gade langer voldsomt ud efter " De Pavlovske mediehunde" -
der passende kunne hæftes på JP-lederne, men han fremhæver netop
Thøger som en undtagelse.

> Det bliver spændende at se hvad resultatet bliver.

Enig - og tillyke med titlen.

> Cand.scient. Per Erik Rønne

Per A. Hansen

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 20-01-03 07:58

> [...]
> ikke bør og ikke vil få lov til at blive stående.«
>
> Det bliver spændende at se hvad resultatet bliver.

Og du har læst sagsakterne og sat dig ind i stridsspørgsmålene? - Jeg er
svært ved at tro, det er tilfældet!

M.v.h.

Poul Evald Hansen

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-03 15:48

Poul Evald Hansen <cft6753@vip.cybercity.dk> wrote:

> Og du har læst sagsakterne og sat dig ind i stridsspørgsmålene? - Jeg er
> svært ved at tro, det er tilfældet!

Er spørgsmålet rettet til Thøger Seidenfaden eller mig?

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 20-01-03 16:24

> Er spørgsmålet rettet til Thøger Seidenfaden eller mig?

Egentlig jer begge. Gør jeg dig uret, hvis jeg antager at er forholdsvis
enig i hans kritik?

M.v.h.

Poul Evald Hansen

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-03 20:49

Poul Evald Hansen <cft6753@vip.cybercity.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Egentlig jer begge. Gør jeg dig uret, hvis jeg antager at er forholdsvis
> enig i hans kritik?

Min viden om hele probematikken kommer udelukkende fra pressen, da jeg
aldrig har læst hverken Lomborgs bøger eller de forskellige anti-Lomborg
bøger. Ej heller UVVUs rapport.

Ud fra referaterne virker det nu som om UVVU har taget upassende
politiske hensyn.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-01-03 09:40

per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) skrev:

> Min viden om hele probematikken kommer udelukkende fra pressen, da
> jeg aldrig har læst hverken Lomborgs bøger eller de forskellige
> anti-Lomborg bøger. Ej heller UVVUs rapport.

Må man så frækt spørge, hvorfor pokker du udtaler dig om sagen?

> Ud fra referaterne virker det nu som om UVVU har taget upassende
> politiske hensyn.

UVVU har udvist et stort mod ved at gå mod den nuværende regering i sin
afgørelse.

FUT dk.politik.miljoe

--
Morten http://miljokemi.dk