Grand Prix og bøsser
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-01-03 13:31

Hej,

Formålet med denne krydspostning er at få besvaret flg. ?:

Jeg er helt vild med Grand Prix-musik og de er stort set alle de bøsser jeg
kender også. Hvad er det der gør at bøsser næsten pr. automatik er ligeså
vilde med Grand Prix-musik som mig?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Leon Jessen

Dato : 19-01-03 13:42

"Rasmus Nielsen":
> [...]
jeg
> kender også. Hvad er det der gør at bøsser næsten pr. automatik er ligeså

Det er vel meget almindeligt, at dele musiksmag med sin omgangskreds?

Mvh. Leon
www.leonjessen.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-01-03 13:56

> Det er vel meget almindeligt, at dele musiksmag med sin omgangskreds?

Naturligvis, men jeg så også i et program at der til Grand Prix-fester
o.lign. forud for shows'ne generelt er vældig mange bøsser til stede.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-01-03 14:06

> Det er vel meget almindeligt, at dele musiksmag med sin omgangskreds?

Spørgsmålet er i øvrigt også affødt af at jeg i går snakkede med en pige som
jeg ikke kender og jeg kom til at sige at jeg kunne lide Grand Prix-musik.
Hendes første spørgsmål derefter: Er du bøsse?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Kong Kent

Dato : 19-01-03 13:46

> Jeg er helt vild med Grand Prix-musik og de er stort set alle de bøsser
jeg
> kender også. Hvad er det der gør at bøsser næsten pr. automatik er ligeså
> vilde med Grand Prix-musik som mig?

Det er nok fordi Grand Prix musik er noget værre fimset noget! :)

Spøg til side. Jeg tror ikke der findes et svar på det spørgsmål. Jeg kender
også to bøsser, men de hører samme musik som jeg, nemlig voldsom dødsmetal,
AC/DC, Metallica og alt mulig andet med nogle tunge guitarer osv...

Så genremæssigt tror jeg ikke bøsser hører noget bestemt.

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-01-03 14:22

In an article of 19 Jan 2003 Kong Kent wrote:

> [...]
> også to bøsser, men de hører samme musik som jeg, nemlig voldsom dødsmetal,
> AC/DC, Metallica og alt mulig andet med nogle tunge guitarer osv...

... og så hører de også lige Grand Prix-musik, når du ikke er i nærheden?

--
Uffe Holst

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-01-03 14:40

Uffe Holst <uffe@eremitage.dk> skrev i en

> [...]

osv...

...>og så hører de også lige Grand Prix-musik, når du ikke er i

Ja, selvfølgelig, de er da nødt til at høre noget ordentligt
musik ovenpå al tæppebankerstøjen! *GG*

mvh Eva

Fra : Brizz

Dato : 19-01-03 16:49

> [...]
dødsmetal,
> AC/DC, Metallica og alt mulig andet med nogle tunge guitarer osv...

Hmm er ked at fortælle dig at de 2 ovennævnte bands så absolut ikke har
noget som helst med dødsmetal at gøre. Det er nok 2 bands som højst kan
beskrives som Heavy Metal.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-01-03 17:28

In an article of 19 Jan 2003 Brizz wrote:

> Hmm er ked at fortælle dig at de 2 ovennævnte bands så absolut ikke har
> noget som helst med dødsmetal at gøre. Det er nok 2 bands som højst kan
> beskrives som Heavy Metal.

Den har han da heller ikke skrevet. Han opremsede tre ting, nemlig 1)
voldsom dødsmetal, 2) AC/DC og 3) Metallica.

Havde han benyttet AC/DC og Metallica som eksempler på voldsom dødsmetal,
kunne hans sætning have lydt "voldsom dødsmetal, såsom AC/DC, Metallica..."
eller "voldsom dødsmetal, f.eks. AC/DC, Metallica..."

Ja, det danske sprog er ikke så nemt, som man ofte tror.

--
Uffe Holst

Fra : Kong Kent

Dato : 19-01-03 17:32

> [...]
>
> Hmm er ked at fortælle dig at de 2 ovennævnte bands så absolut ikke har
> noget som helst med dødsmetal at gøre. Det er nok 2 bands som højst kan

ROTFLMAO

Jeg ved UDMÆRKET at AC/DC og Metallica intet har med dødsmetal at gøre, og
det var vist også derfor jeg sørgede for at skrive et komma mellem dødsmetal
og AC/DC *GG*

Jeg har skam hørt AC/DC og Iron Maiden siden 1987, Metallica siden 1988 og
dødsmetal siden 1990. Så jeg kender udmærket forskellene mellem speed-metal,
black-metal, thrash-metal, power-metal, death-metal, heavy-metal,
grind-core, punk, nu-metal osv.

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-01-03 18:57

> [...]

> dødsmetal siden 1990. Så jeg kender udmærket forskellene mellem speed-metal,
> black-metal, thrash-metal, power-metal, death-metal, heavy-metal,

Det gør jeg ikke. Hvad er forskellen?

--
Uffe Holst

Fra : Kong Kent

Dato : 19-01-03 19:19

>Det gør jeg ikke. Hvad er forskellen?

Der er mange. Deathmetal kendes lettest ved den måde sangeren synger på, som
kendes under fænomenet "at growle." Black-metal er hurtigere, og vokalen er
langt mere skinger. Thrash-metal er populært sagt blot almindelig heavy,
bare 3 toner lavere og så som regel også lidt hurtigere. Speed-metal derimod
er bare hurtig heavy-metal, tilsat den intensitet som er gennemgående for
både thrash og death.

Power-metal er "in your face" metal som f.eks. Pantera og tidlig Machine
Head. Nu-metal er så en meget bred fortegnelse over alle de nye metalbands,
såsom Limp Bizkit, Slipknot, KoRn. Punk-genren kender vi vel alle også, da
den startede med Sex Pistols, og hurtigt gik over igen (tak for det).

Og så er der heavy-metal tilbage. Faderen for alle de undergenrer der lige
er blevet beskrevet. Her går navne som AC/DC, Iron Maiden, Black Sabbath,
Thin Lizzy, Led Zeppelin osv. ind under. Dem som skabte den metal jeg nyder
godt af i dag :)

Forklaringerne kan sagtens uddybes yderligere, men det orker jeg simpelthen
ikke :)

Fra : -V-

Dato : 19-01-03 19:35

Kong Kent wrote:

[snip en masse om el-hegn og gryder]

> Forklaringerne kan sagtens uddybes yderligere, men det orker jeg
> simpelthen ikke :)

Det gjorde du nu også fint, hatten af for det.
Du kan også bare henvise til denne her:

http://makeashorterlink.com/?F2BA21523

-V-

Fra : Troels

Dato : 19-01-03 20:43

> [...]
derimod
> er bare hurtig heavy-metal, tilsat den intensitet som er gennemgående for

Hvad med grind-core? Har det noget med skateboard at gøre?

/Troels

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 19-01-03 21:04

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
> Hvad med grind-core? Har det noget med skateboard at gøre?

Ifølge allmusic.com (som -V- også nævner):

"When it first appeared in the mid-'80s, grindcore in its purest form
consisted of short, apocalyptic blasts of noise played on standard heavy
metal instrumentation (distorted guitar, bass, drums). Although grindcore
wasn't just randomly improvised, it certainly didn't follow conventional
structure, either; while riffs could sometimes be picked out, pure grindcore
never featured verses, choruses, or even melodies. Grindcore vocals sounded
torturous, ranging from high-pitched shrieks to low, throat-shredding growls
and barks; although the lyrics were usually quite verbose, they were very
rarely intelligible."

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 19-01-03 21:08

> [...]
growls
> and barks; although the lyrics were usually quite verbose, they were very

Hold da op! Det lyder.... højt....!?

/Troels

Fra : Kong Kent

Dato : 19-01-03 23:24

<snip> Grindcore stilarten forklaret

> Hold da op! Det lyder.... højt....!?

Ja, det er det også. Personligt foretrækker jeg dem som, måske ikke opfandt,
men gjorde grind-core populært. De hedder Napalm Death og spiller p.t.
"almindelig" dødsmetal. Deres første skiver var dog ren grind-core. "Scum"
og "From Enslavement To Obliterati" er klokkerene eksempler på grind-core i
sin ypperste form.

--
Kent - en stor Napalm Death fan.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-03 23:51

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev :

>Hold da op! Det lyder.... højt....!?

Læg venligst mærke til at tråden kører i to grupper.
dk.kultur.musik,dk.snak.seksualitet

Den del har ikke meget med dk.snak.seksualitet at gøre, så hold
den venligst i news:dk.kultur.musik, hvortil der er sat fut.

Fra : Troels

Dato : 19-01-03 23:55

> Læg venligst mærke til at tråden kører i to grupper.
> dk.kultur.musik,dk.snak.seksualitet
>
> Den del har ikke meget med dk.snak.seksualitet at gøre, så hold
> den venligst i news:dk.kultur.musik, hvortil der er sat fut.

Tjahh.. Det hedder vek ikke Sex, drugs and Rock'n'roll for ingen ting, men
jeg skal da prøve ad...

/Troels

Fra : Uffe Holst

Dato : 20-01-03 00:12

In an article of 19 Jan 2003 Kong Kent wrote:

> Forklaringerne kan sagtens uddybes yderligere, men det orker jeg simpelthen
> ikke :)

Det var sikkert også meget fint, og der er næppe den store grund til
uddybelse, for det er jo alligevel en genre, som jeg ikke har den store
berøring med.

Men tak for forklaringen.

--
Uffe Holst

Fra : Troels

Dato : 19-01-03 13:47

> Jeg er helt vild med Grand Prix-musik og de er stort set alle de bøsser
jeg
> kender også. Hvad er det der gør at bøsser næsten pr. automatik er ligeså
> vilde med Grand Prix-musik som mig?

Gælder det alt Grand Prix-musik eller kun det gamle?
Hvis det kun gælder det gamle kunne en forklaring måske være at der er noget
POW! og kitch over at kunne lide Grand prix-musik. Fra en DR udsendelse om
Miss et eller andet der afholdes i København, har jeg et indtryk af at nogle
bøsser godt kan lide når det er lidt overdrevet og (efter min mening)
kitchet.

Når det er sagt kender jeg altså også bøsser med go' smag .... (hey! det
lød forkert. God musiksmag mener jeg)

/Troels

Fra : Nette

Dato : 19-01-03 19:22

"Rasmus Nielsen"wrote in message
> Jeg er helt vild med Grand Prix-musik og de er stort set alle de bøsser
jeg
> kender også.

Kender du de bøsser uafhængigt af hinanden, eller handler det måske om en
omgangskreds, der hænger til den slags musik? Kunne det tænkes, det var
tilfældigt?

>Hvad er det der gør at bøsser næsten pr. automatik er ligeså
> vilde med Grand Prix-musik som mig?

Jeg kan altså næsten ikke lade være med at grine. Jeg kan godt se, at det
kan virke sådan, når dem du kender, kan lide det, men jeg kender ikke een
eneste bøsse, det er stor tilhænger af Grand prix-sange.
At den der pige sagde det til dig, tror jeg mere handler om en fordom, end
om fakta.

Nette

Fra : Anita

Dato : 19-01-03 19:45

"Nette" skrev
> At den der pige sagde det til dig, tror jeg mere handler om en fordom, end
> om fakta.

Eller måske gættede hun på baggrund af noget andet end det faktum at fyren
kunne lide grand-prix-musik. Det kunne jo være hun kunne fornemme det på
adfærd, toneleje, påklædning eller andre af alle de signaler vi sender til
andre om os selv.

Venligst Anita

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-01-03 00:22

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> kender også. Hvad er det der gør at bøsser næsten pr. automatik er ligeså

"Tænk, jeg troede at de havde bedre smag og hørte ordentlig disko som
Madonna, Erasure, Pet Shop Boys, Communards og George Michael?"

Er det egentlig ikke bare er en (selvpåført) bøssefordom på grund af
overdreven dyrkelse af "Priscilla the Desert Queen"? ;-D

Helt ærligt: Melodi Grand Prix-musik er nu engang populært, godt nok er det
bare ironisk nok i de mere "borgerlige" kredse. Men glad disco-inspireret
musik, som siden ABBA har været "den sikre opskrift" i disse konkurrencer,
har vistnok sine rødder i netop '70ernes homoseksuelle disco-subkultur, så
det kan da nok siges at være en slags "kulturelt fundament" eller fælles
udgangspunkt? Og noget man mødtes om og især mødte hinanden?

Jeg er ikke umiddelbart tilhænger af ideen om at homoseksuelle absolut
skulle høre "feminin" musik ( - jeg synes desværre det meste lyder som
såkaldt "tøsepop"- ) hvilket virker for letkøbt, lommeteoretisk og
mandschauvanistisk. Jeg vil nok snarere sammenligne med dengang, jeg selv
gik i folkeskolen, hvor man (stort set hele klassen) dyrkede visse
musikgrene (primært rock) og enkelte bands (Guns & Roses, Metallica, DAD),
for det kunne man også samles om uanset individuel baggrund: Bare på min
første dag i gymnasiet var der tre fyre med Metallicabluser som hurtigt
begyndte at kunne sammen og siden blev rigtig gode venner!
"Klæder skaber folk" - og musik ligeså!

Der er noget "stammekultur", som man sikkert som en anden antropolog kunne
kaste sig over at studere - og flere har vist også gjort det og skrevet
tykke bøger. Det er "kult" i ordets egentligste forstand.

Jeg tror i hvert fald at der findes masser af andre eksempler på at man på
een eller anden måde introduceres til f.eks. musik gennem omgangskreds, og
lærer at værdsætte den, ikke at den konkret er "påduttet", men at den
alligevel udgør et fælleskab og måske om noget er "selvpåduttet"? Der er
MANGE eksempler i samfundet på, hvordan man indordner sig visse
"stammenormer" som danner grundlag for fællesskaber, og frivilligt påtager
sig dem, fordi de efterhånden udgør en del af ens selvforståelse.

Må jeg høre hvad de homoseksuelle herinde siger til dèn betragtning, mine
eventuelle fordomme uanset?

Anders Peter Johnsen

Fra : Uffe Holst

Dato : 20-01-03 12:47

In an article of 20 Jan 2003 Anders Peter Johnsen wrote:

> Er det egentlig ikke bare er en (selvpåført) bøssefordom på grund af
> overdreven dyrkelse af "Priscilla the Desert Queen"? ;-D

Hvordan det? Der var da ikke meget Grand Prix-musik i Priscilla. Der var
til gengæld en masse fed disco. Så jeg kan ikke se, hvorfor discoen pludselig
skal blandes ind i det.

--
Uffe Holst

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-01-03 15:16

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan det? Der var da ikke meget Grand Prix-musik i Priscilla. Der var
> til gengæld en masse fed disco. Så jeg kan ikke se, hvorfor discoen
pludselig
> skal blandes ind i det.

Hvor fik ABBA deres internationale gennembrud, om jeg må spørge?

Anders Peter Johnsen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-01-03 21:40

[Anders Peter Johnsen | Mon, 20 Jan 2003 00:21:32 +0100]

>"Tænk, jeg troede at de havde bedre smag og hørte ordentlig disko som
>Madonna, Erasure, Pet Shop Boys, Communards og George Michael?"

Hehe :)

Jeg må indrømme at jeg heller ikke forstår det helt; jeg er IKKE nogen
stor fan af Grand Prix, og ejhellere er min kæreste - så dette lidt
kedelig show kan snildt hoppe forbi os uden det fanger vores interesse.

På den anden side kan jeg da også se det sjove i at se showet som en
flok storskrydende bøsser - der kommenterer hver eneste kønne fyr i
showvet, og påtaler hans mulige seksualpræference (og numse).

> [...]
>sig dem, fordi de efterhånden udgør en del af ens selvforståelse.
>
>Må jeg høre hvad de homoseksuelle herinde siger til dèn betragtning, mine

Slet ikke dumt sagt :) Som sagt kan jeg ikke finde en dybere årsag,
måske fordi jeg ikke selv er en del af dette, så jeg kan sagtens se
fornuft i hvad du skriver.

(som en stille bemærkning: selv har jeg I min bil én CD med blandet
dansk Grand Prix fra 80'erne - det er IKKE stor musik, men en del af den
musik jeg hørte i min ungdom, så nostalgisk er det også)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nette

Dato : 21-01-03 22:36

"Rene' Hjorth" wrote in message
> Jeg må indrømme at jeg heller ikke forstår det helt; jeg er IKKE nogen
> stor fan af Grand Prix, og ejhellere er min kæreste - så dette lidt
> kedelig show kan snildt hoppe forbi os uden det fanger vores interesse.

Så er i nok bare ikke RIGTIGE bøsser*G*

Nette

Fra : Mikkel Andersen

Dato : 20-01-03 12:13

Kunne man så forestille sig, at det også gælder for kunstnerne?

Er Olsenbrødrene i virkeligheden brødre og hvad nu med LUNA-park???

Med Venlig Hilsen
Mikkel Andersen
Formand
www.GrimUngdom.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-01-03 13:45

"Mikkel Andersen" <dengrimmeformand@oncable.dk> skrev :

>Kunne man så forestille sig, at det også gælder for kunstnerne?

Vær stadig rar, at holde den delbatten, der ikke har noget med
sexualitet at gøre i news:dk.kultur.musik.

Iøvrigt en meget dårlig ide at x-poste i flere grupper uden at
sætte fut til den mest relevante, formentlig news:dk.kultur.musik
i dette tilfælde.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-01-03 15:04

"Mikkel Andersen" <dengrimmeformand@oncable.dk> wrote in message
> Kunne man så forestille sig, at det også gælder for kunstnerne?
>
> Er Olsenbrødrene i virkeligheden brødre og hvad nu med LUNA-park???

Brødre kan falde forskelligt ud.

Kunstnere er narrøve der påstår at deres finkulturprodukt er bedre end
andres.

Markedet afgør hvad er kunst - det er det der sælger mest eller for de
højeste priser evt som bliver ved at sælge længe, er tidløst, dvs
påvirker og ide-giver til andre kunstnere.

Fra : PerX ...

Dato : 21-01-03 05:19

In article <b0e5n5$o2q7o$1@ID-176586.news.dfncis.de>,
postmaster@rasmusn.dk says...
> [...]
> kender også. Hvad er det der gør at bøsser næsten pr. automatik er ligeså

Tror du ikke bare det er en fordom? :) Jeg var vild med det da jeg var
yngre, nu gider jeg ikke mere - og jeg tror ikke jeg skiftede seksuel
orientering :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-03 14:41

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b0e5n5$o2q7o$1@ID-176586.news.dfncis.de...
> [...]
jeg
> kender også. Hvad er det der gør at bøsser næsten pr. automatik er ligeså
_________

Ja, grandPrix-musik har godt nok også ændret sig i mere specialiseret
alternativ retning i de sidste år, så
tilhængerne af genren er derfor også en helt anden type personer nu end
tidlige. Tidligere var grandPrix-musik meget anerkendt af den brede
befolkning, med dansktopsmag. Sådan er det jo ikke mere.
Om du så har ret i din antagelse ved jeg ikke. Men lad mig i den
forbindelse lige sætte een ting helt på plads. Jeg hader grand-prix-musik
som den sorte død og pest, for at sigge det mildt, hehe.
Dette gælder dog ikke perioden før ca. midt i 80-erne. Da havde vi "Bum
bum" og "Vi maler byen rød", Tommy Sebach + Kirsten og Søren, men det var jo
også dejlig ren dansktop, med rytme.

Hilsen Åge