Male mast?
Fra : Steen

Dato : 19-01-03 16:06

Er der nogen som har erfaring med maling af mast. Jeg har en gammel
guld-elokseret alumast som har været malet af tidligere ejer , men
malingen skallede af i flager. Overvejer at grundmale med Light Primer
, men er i tvivel om den bliver for hård.( maste bevæger sig)

Er der en her som selv har malet en mast og erfaring med at det holder
, vil jeg være taknemlig for et godt råd.

Mvh IF565-steen

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 19-01-03 19:18

Hej Steen.

Jeg spurgte Åge Hempel om det samme, bare med sort eloxeret mast....og
svaret kom prompte:

"
En alu. mast bør slibes ned i alu'en med korn 180 el. grovere og derefter
påføres 1-2 lag LIGHT PRIMER
Efterfølgende bør der pågøres 2 lag POLY BEST, da epoxyen (LIGHT PRIMER) med
tiden vil blive mat og smitte af.

Med venlig hilsen
HEMPEL Yacht
Johs. Egede Olsen
"

/Svend

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-01-03 22:58

Meget interessant. - men det kommer jo fra en "maling-mand". Er rigger/maste
folk enige. Er der nogle der har hørt fx John mast ??

Bjarke

Fra : Sode

Dato : 19-01-03 23:56

Hvorfor ikke bare få masten eloxeret ??!

MVH SODE

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 20-01-03 09:44

Jeg foretrækker også eloxering, men hvor i Danmark (Jylland) kan de tage 10
meter mast til eloxering ??....de producenter jeg har talt med tager kun
emner op til 2-3 meter.

(Jeg ved at de gør det i Sverige, men transport m.m. taget i betragtning,
lyder det omstændigt og dyrt....)

/Svend
Maxi 77
Ebeltoft

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-01-03 23:52

Hej Svend

Jeg fandt lige dette link

http://maximalt.dk/Artikler/Mastefarve.htm

Der er åbentbart andre der har haft en lign. oplevelse,
så måske du kan kontakte nogen på dette link som kan hjælpe dig videre....

Med venlig hilsen
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail