Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En HP Photosmart 850 eller Olympus C730UZ?
Fra : Kent

Dato : 19-01-03 12:32

Hej

Det forholder sig vel ikke sådan, at du har en HP Photsmart 850
eller en Olympus Camedia 730UZ? Hvis jo, hvad synes du så
om kameraet. Tager det gode billeder ved både gode og dårlige
lysforhold?

Jeg vil gerne have et kamera med kraftig zoom, men jeg vil ikke
gå på kompromis med billedkvaliteten. Hvis et kamera med mindre
zoom producere væsentligt bedre billeder, tager jeg det i stedet for!
Derfor har jeg også overvejet Olympus Camedia 4000Z, men om
det virkelig tager bedre billeder end de to ovenstående, ved jeg
ikke.

Hvis du har én af de 3 omtalte kameraer, så pleeeeease skriv
til mig om dine erfaringer. Det er en ren jungle at vælge et
digitalt kamera, og jeg synes bare jeg bliver mere forvirret,
hver gang jeg læser endnu et review .

Vh
Kent

Fra : Klaus Madsen

Dato : 19-01-03 16:46

Hej Kent

Jeg har ingen af de to kameraer, men jeg har et Olympus C2100 UZ,
som er forløberen for 730 UZ.
Disse to kameraer skulle tage lige gode billeder, men 2100´eren har
en billedstabilisator, hvilket gør at du kan bruge de 10 gange zoom
med håndholdt kamera. Men billedkvaliteten fejler absolut ingen ting.
tværtimod bliver jeg gentagne gange overrasket over hvor godt det er.
C 2100 UZ er da også blevet lidt af et "kult kamera" og det er stort det
ikke til at opdrive brugt (det bliver ikke lavet mere).
Til gengæld er 730´eren et 3 Megapixel kamera hvor 2100´eren er et
2.1 Megapixel.
Du kan evt. se nogle billeder jeg har taget med 2100´eren her:

http://www.pbase.com/klaus_madsen/olympus_c2100_uz

Mvh. Klaus

Fra : Kent

Dato : 19-01-03 17:25

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2.1 Megapixel.
> Du kan evt. se nogle billeder jeg har taget med 2100´eren her:

Det er da nogle ret fine billeder, du har taget der

Noget af det som mange reviews kritiserer 730UZ for er manglen
på en AF-hjælpelampe! Jeg går ikke ud fra, at der er sådan en
lampe på din 2100UZ. Har du haft problemer med automatisk
fokus i svag belysning? HP'en har jo fx AF-hjælpelampe, men
muligvis er billedkvaliteten ikke så god så 730UZ'ens. Jeg ved ikke,
jeg er ved at være lidt forvirret .

Tak for dit svar.

Vh
Kent

Fra : Alex W

Dato : 19-01-03 18:18

Camedia 2100 UZ
har en hjælpefunktion (lys) til afstandsindstilling.

Hvis du har cash til det, så prøv at kigge på Olympus 5050 det har
overrasket mig positivt kvalitetsmæssigt. Ellers Nikon CP5700 hvis du har
brug for en stor tele )

Olympus laver gode billeder og er nem at fotografere med.

/Alex