At beholde en funden kat
Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-01-03 14:38

Ja i de fleste tilfælde vil det være en god gerning at give en
hittekat et nyt hjem.
Men ikke i det tilfælde, jeg her vil berette om!
Det var på et svensk katteforum, at en pige fortale, at nogle af
hendes venner havde fundet en norsk skovkat og trods det at
katten er efterlyst, agter de at beholde den!
Deres argument er, at når folk ikke kan passe bedre på deres fine
racekat, så fortjener de ikke at få den tilbage!!
Pigen, der skrev, tør ikke henvende sig til hverken politi eller
de retmæssige ejere, da hun frygter at hendes venner så aldrig
vil tale med hende igen.
Det er en uges tid siden hendes indlæg var i og jeg har i dag
skrevet og spurgt, hvad det er blevet til, men har endnu ikke
hørt noget!
Jeg kan ikke lade være at tænke på de stakkels mennesker, der har
mistet deres kat og hvilket helvede de går igennem, fordi de ikke
aner, hvad der er blevet af den!
Det er ikke alene umoralsk, at beholde en efterlyst kat, det er
vel egentlig også tyveri?
Jeg håber inderligt, at pigen har taget sig sammen til at meddele
de retmæssige ejere, hvor katten befinder sig, så den kan komme
hjem.
Eller at hun måske har fået overtalt vennerne til at opføre
anstændigt og aflevere katten igen!
Der er vel desværre ikke noget jeg kan gøre, da jeg ikke aner
hvilken by, de bor i og jeg kender selvfølgelig heller ikke
hverken navn eller adresse på nogen af parterne!
Kan kun håbe det bedste for katten og de retmæssige ejere.

mvh Eva

Fra : Pia J

Dato : 19-01-03 14:46

Som "ejer" af en hittekat, kan jeg såmænd kun give dig ret. Især hvis man
ved, hvor katten kommer fra!

Jeg har spurgt mig for i nabolaget, ingen savner en kat. Har ikke set nogen
opslag om det nogensteder, og da hun ikke er øremærket står hun heller ikke
i register. Men så lille som hun er, har hun muligvis levet ude siden
sommer, og så har vi jo ikke set opslag fra før vi flyttede ind. De eneste
opslag jeg har set herude er de sædvanlige "vi har killinger og hvis du ikke
vil have dem bliver de aflivet, for vi har 10 i forvejen".

Kommer Muddis oprindelige ejer frem i lyset en dag og savner hende helt
vildt, må hun jo flytte hjem igen. Men jeg tvivler.

:Pia

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-01-03 15:04

Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev i en news:b0ea70$f5l$1@sunsite.dk...
> [...]
hende helt
> vildt, må hun jo flytte hjem igen. Men jeg tvivler.

Hej Pia

Jeg håber ikke du føler, at mit indlæg var en bebrejdelse mod
dig?
Jeg synes det er fantastisk, det du gør for Muddi.
Men i det her tilfælde var katten efterlyst!
At de ikke ville aflevere den, tror jeg desværre hænger sammen
med, at det er en racekat og det er jo en billig måde at erhverve
sig en sådan på!
Jeg mener selvfølgelig absolut ikke, at den som sådan er "mere
værd" end en huskat, men som du jo selv har erfaret, så er en
vildfaren sådan som oftest ikke dybt savnet noget sted!

mvh Eva

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-01-03 14:50

Ja Eva, ibland er svenskerne "overmoralske" Skulle måske besøge Spinn's
forum.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Camilla Baird

Dato : 19-01-03 14:57

On 19/01/2003 14:50, in article
y4yW9.40104$Hl6.4770179@news010.worldonline.dk, "Nina El Falaki"
<cats@feca.dk> wrote:

> Ja Eva, ibland er svenskerne "overmoralske" Skulle måske besøge Spinn's
> forum.

Synes du, det er bedre der? Det er ikke altid min erfaring.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-01-03 21:05

Hihi Camilla, det var for at give Eva opbakning. (Eva er på spinns forum)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-01-03 15:12

Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en
> Ja Eva, ibland er svenskerne "overmoralske" Skulle måske besøge
Spinn's
> forum.
>
> --
> Nina El Falaki
> Feca Somali & Bengal Cats
> E-mail: cats@feca.dk
> http://www.feca.dk

Hej Nina

Det oprindelige indlæg er kommet i "Forumarkiv",
hvor det kan læses på side 2.
Titlen er "Vad göra?????". Kan egentlig godt undre mig over, at
det ikke fik
mere opmærksomhed!

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 20-01-03 14:31

Hej Eva

Dit indlæg bringer mindelser tilbage om den kat jeg mistede for snart
11 år siden. Desværre var han killing defor endnu ikke kastreret og
øremærket, samtidig var han en "alm." huskat. Nu aner jeg jo ikke *om*
han var fundet, men faktisk har jeg altid troet han blev stjålet.
Begrundelse, 2-3 dage før han forsvandt kom han hjem og lugtede af dame
parfume og da jeg ikke selv bruger parfume var det altså ikke min. Jeg
vidste at han var meget tillidsfuld og lod sig gerne tage op og
overgramse. Jeg var dybt ulykkelig både over at miste ham og ikke at
vide hvad der blev af ham, og når jeg 11 år senere husker det så
tydeligt er det netop fordi jeg og Johan savnede ham meget og længe.
Jeg håber inderligt at nogle omkring pigen du her skriver om, kan få
hende til at tilbage levere katten, for det er det mest tarvelige man
kan gøre overfor sine medmennesker.

Ps. Ludvig blev selvfølgeligt også efterlyst, mit problem var bare at
jeg ikke havde nogle rigtigt gode billeder af ham til plakaterne.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-01-03 16:08

> [...]

bare at
> jeg ikke havde nogle rigtigt gode billeder af ham til

Hej Kate

Det gør mig ondt at høre, at du har mistet en kat og ikke aner,
hvad der blev af den.
Jeg tænker jo netop må de retmæssige ejere af den omtalte kat, de
har det garanteret også frygteligt, netop fordi de ikke aner,
hvad der er sket med deres kat.
Desværre har jeg ingen respons fået på mit indlæg i det svenske
forum, men jeg håber selvfølgelig, at pigen har overtalt sine
venner til at levere katten tilbage.

mvh Eva