Er verden da helt af lave ....
Fra : Bente Jepsen

Dato : 19-01-03 14:08

Nu har jeg fulgt med, på sidelinjen, i alle indlæggene om Mikkel og Helle
(og Rita).

Efter min mening er Helle endnu engang blevet offer i denne gruppe. (ja, slå
mig bare oveni ), men første gang var da hun ikke rigtig kunne finde ud
af, hvilken kat hun gerne ville have, og endte som skydeskive for en hel del
indlæg, hvor hun pga. disse, endte med at komme med en hel masse forvirrede
udtalelser (ok, hun kunne jo bare have holdt sin mund, men hun havde nok
ikke forventet, at blive hvirvlet ind i en debat hun ikke kunne overskue),
hvor resultatet blev, ja en masse beskyldninger om rygter og opdrætterere
der ikke ville have med hende at gøre.

Denne gang har hun forsøgt at holde lav profil, men bliver alligevel
diskuteret som om hun er en ting. Hun havde en god fornemmelse for Rita som
opdrætter, og den fornemmelse blev i hvert fald taget fra hende, med alle de
udtalelser om at hun skulle stå på sin ret, kræve osv., i stedet for at
afvente udviklingen, som måske var blevet den samme, nemlig at hun fik sine
penge retur, pga. at Rita ikke kunne finde den rigtig killing til hende nu
og så havde Helle måske stadig haft et godt forhold til Rita, og for slet
ikke at tale om at nogen kan komme i tanke om at udtale, at de har læst
hendes og Ritas private korrespondance, hvad ligner det. Helle har åbenbart
ikke givet sit tilsagn.

Og at nedgøre en opdrætter her i gruppen, ud fra gisninger, måskeer og
konklusioner, det kan ikke være meningen med denne gruppe.

Dette er blot min helt private mening, men synes dog den skulle frem nu.

Hilsen
Bente

Fra : Niels Peter

Dato : 19-01-03 14:34

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2aa348$0$24717$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> konklusioner, det kan ikke være meningen med denne gruppe.
>
> Dette er blot min helt private mening, men synes dog den skulle frem

Jeg er helt enig med dig - jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at
anbefale denne ng til nogen, som den kører p.t. - ikke med mindre jeg
ved, de har nerver af stål ...

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 19-01-03 15:34

Hejsa Bente og i andre

Langt hen af vejen er jeg ganske enig med dig Bente.

Helle spugte få at få at vide hvor hun nu stod, og jeg ved at det ikke var
med den mening at svine Rita til.

Som jeg skrev i et indlæg under tråden "farvel mikkel" Tror jeg ikke på
nogen måde dette var gjort med vilje fra Rita's side da hun har et godt
opdræt har lavet mange katte til udstilling og kæl og ikke at jeg ikke kunne
forstille mig at hun ville sætte alt på spil ved at snyde en killinge køber.

langt hen af vejen synes jeg debatten var god så længe det var facts om
købeloven eller selve den sygdom der tales om, vi kan jo ikke lære for lidt,
men på et tidspunkt blev det til muder kast og det er en skam, da det jo
tydligt viser hvorfor opdrætter kan havde svært ved at stå frem med de ting
der sker i et katteri, for man får bare en masse høvl, og kan ikke i ro og
mag finde ud af hvad der sker bag ens katte, det er en skam og jeg ville sku
være gal hvis jeg var Rita over denne debat, ikke så meget pga at sygdommen
blev diskuteret men alle de beskyldninger der er fløjet rund.
Det havde været rart med de seriøs debat omkring det hvor Rita måske kunne
ha været med, en sag har ALTID to sider.
Jeg ville gerne kende købeloven, men også gerne til sygdommen, men synes det
gik i fnidder men de rigtig resultater.
Derfor opfordrede jeg også Helle til at gå videre med sagen ikke mod Rita
men for at få de rette resultater så Rita og andre MCO ejer kan bruge det
til de rette ting, nemlig til at kikke på deres eget opdræt. og MCO er jo
ikke den eneste race med dette problem men min race NFO har det også, dog er
det ikke så kendt endnu eller også forties den bare, hvem ved?.
Jeg har personligt stor respekt for flere af de opdrætter og deres måde at
gøre tingene på her inde på NG, også selv om vi ikke gør tingene på sammen
måde*S* hvilket jeg heller ikke mener man skal. og vi ville alle kunne lære
en masse af hinanden og de forskellige måder at gøre det på. men det lader
ikke til det kan blive herinde*S*

så kan jeg også lige sige at visse personer kan bliver med at diskutere og
det er så men også ok men det er mere det negative måde man gør det på og
jeg vil være ked af at bliver betragtet som en af "Sabrinas slæng" da jeg
slet ikke kan biflade måde hun råber op på, men hun har samtidig med fået
mange ting frem i lyste men loven og sådan, kunne godt ha været gjort på en
anden måde, men som jeg kan se det er hun bare sådan, også på de andre NG
grupper hun er på, så det kan man jo bare hoppe op og falde ned på

Nå det var mit sidst ord i denne sag, vi kan jo kløve i den længe uden at få
mere ud af det, jeg Håber Rita nu får den ro hun har behov for til sine ting
og at Helle finder en kat som passer til dem.

Denne NG kunne faktisk god bruges til den slags men efter min mening kræver
det at vi ændre holdning til nogen ting, så som at holde sig til det rette
emne uden beskyldninger flyvende om ørene (måske ønske tænkning)

men venlig hilsen Sanne

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 19-01-03 16:31

> Hejsa Bente og i andre
>
> Langt hen af vejen er jeg ganske enig med dig Bente.
>
> Helle spugte få at få at vide hvor hun nu stod, og jeg ved at det ikke var
> med den mening at svine Rita til.

Ja det er også min opfattelse af sagen, hun spurgte da hun var i tvivl og
søgte råd/støtte i en svær sitution, tror ikke hun havde nogen fornemmelse
for at sagen kunne udvikle sig som den gjorde.

> Som jeg skrev i et indlæg under tråden "farvel mikkel" Tror jeg ikke på
> nogen måde dette var gjort med vilje fra Rita's side da hun har et godt
> opdræt har lavet mange katte til udstilling og kæl

Nej tror da ikke folk gør sådan noget bevidst, men som du selv siger så har
vi også kun den ene part af sagens historie, hvilket ikke kan give det
fuldendte billede i sagen.
Desværre.

> langt hen af vejen synes jeg debatten var god så længe det var facts om
> købeloven eller selve den sygdom der tales om, vi kan jo ikke lære for
lidt,

Ja, debatten har på mange måder været god, men er endt i noget rod, hvilket
er synd for både Rita da det er hende de bliver sat ? ved og Helle som ikke
anede det ville udvikle sig sådan og for ikke at glemme alle andre MCO
opdrættere, da det fremstår som et sammentømret folk men en flok syge katte,
hvilket jeg bare nægter at tro på.

> [...]
er
> det ikke så kendt endnu eller også forties den bare, hvem ved?.

Ja, endnu engang er vi enige Sanne, vores race har da helt sikkert også sine
problmer og slås med, men det har alle racer, så vil da håbe det i fremtiden
kan blive sat pris på at man ærligt står frem og fortæller om evt. problemer
i sine linier, så det ikke ender med man bliver dolket ned, da det ikke er
vejen frem , for hverken kælekatteejere eller opdrættere.

MVH
Gitte

DK Sacala´s Norske Skovkatte
www.sitecenter.dk/sacalas

Fra : Birgitte

Dato : 19-01-03 18:39

Hej Sanne
Jeg vil give dig ret i at det er sørgeligt, at det fortsat er tabu i de
forskellige racer med avlige skavanker.
Aner ikke hvorfor pokker man ikke kan arbejde sammen, og med det samme man
opdager nye katte der har en eller anden form for defekt, at man så ikke kan
lægge kattens navn i en form for database, så alle har direkte adgang for at
samle oplysninger.
Men du har ret i at problemet med HCM ikke kun findes i MCO racen men også i
NFO racen, og NFO folk er heller de allermest åbne hvad sygdomme angår.
Jeg opdrætter jo både NFO og MCO, og må sige det efterhånden kræver for
meget til at holde sig 100% ajour med alt, især når det hele er så inspist i
små grupper.
Mvh Birgitte

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 19-01-03 19:01

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
NFO folk er heller de allermest åbne hvad sygdomme angår.

U ha nej da det ved jeg skam godt. Jeg skulle undersøge noget med
patellaluxation som kunne ligge bag min ene hunkat, men jeg skulle ikke som
ny opdrætter trænge mig på i gamle kredse men fo mange spørgsmål, så fik til
sidst det besked at jeg som ny opdrætter ikke skulle komme her og tro jeg
vidste noget og nej men jeg lære heller ikke uden at spørge, men fik
aldrig en løsning på de spørgsmåk jeg havde så valgte at teste min kat for
dette så jeg da ved hun er fri, men mere vide blev det så ikke til.

Kærligst Sanne