CSS
Fra : Palle R. Jensen

Dato : 19-01-03 16:27

Hejsa ..

Nu har jeg lige siddet og leget med CSS .. JEg er rimelig ny i
CSS.

Jeg har fundet ud af at man kan få et baggrundsbillede til at
blive på siden, selvom man scroller.
Nu vil jeg gerne have en tekst til at gøre det samme .. Hvordan
gør jeg det ..?

Jeg har prøvet i min head at skrive

#k1-2 {
   tekst-attachment: fixed;
}

Og i min body

<h2 id="k1-2">Kapitel 1.2</h2>

Jeg kan ikke få det til at virke .. Nogen der kan hjælpe ..?

Mvh Palle.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-01-03 17:02

Palle R. Jensen <paile@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> blive på siden, selvom man scroller.
> Nu vil jeg gerne have en tekst til at gøre det samme .. Hvordan

I stedet for tekst-attachment, som der ikke er noget der hedder (og
det ville have heddet "text", hvis der var :)), så brug
position:fixed;

Det har dog den kedelige bagdel at det ikke virker i Internet Explorer.
Det er IE's fejl, og den er ca. den eneste nyere browser tilbage der
ikke kan finde ud af det, men det er jo en sølle trøst.

/L