NY cpu og board
Fra : MBN

Dato : 19-01-03 13:30

Hejsa

Håber i vil hjælpe mig

Jeg skal til at opgradere

til en p4 2,5 ghz

og så skal jeg bruge et nyt motherboard
hvad for et skal jeg købe???
Jeg vil gerne ha et som jeg kan låse AGP/PCI slots på.

Har kigget på asus p4pe
og p4s8x men kan det låse agp/pci?
og er der andre boards som kan overstående

Håber i vil hjælpe mig

På forhånd Tak

Fra : Sp@cey

Dato : 19-01-03 14:15

> Har kigget på asus p4pe
> og p4s8x men kan det låse agp/pci?
> og er der andre boards som kan overstående

Låse det, hvad mener du?
Har selv ovenstående kort og der sidder en fysisk lås på AGP porten men om
det er det du mener........?

MVH
Sp@cey

Fra : Martin K

Dato : 19-01-03 14:46

Sp@cey wrote:
> Låse det, hvad mener du?
> Har selv ovenstående kort og der sidder en fysisk lås på AGP porten
> men om det er det du mener........?

Nej det tror jeg ikke. Det handler højst sandsynligt om at man skal
kunne låse spændingen til AGP og PCI slots når man OC'er. Så man ikke kommer
til at brænde noget af ved OC.

Jeg er dog AMD-freak og kunne aldrig drømme om OC.

--
Martin K

Fra : Øistein Wind

Dato : 19-01-03 14:54

han mener nok AGP/PCI divideren...
Jeg mener at kunne huske, at P4PE ihvertfald kan. Men mht. P4S8X ved jeg
ikke... prøv at tage et kig på asus hjemmeside. Der finder du nok noget.

Øistein

Fra : Martin K

Dato : 19-01-03 14:48

MBN wrote:
> Har kigget på asus p4pe
> og p4s8x men kan det låse agp/pci?
> og er der andre boards som kan overstående

Efter hvad jeg har hørt at kan P4S8X med rette betegnes som P4SUX. Det er
efter sigende meget ustabilt, og der er svjv ikke kommet en ordentlig BIOS
til skidtet endnu. Det hele er der blevet rettet op på med P4PE, så det
skulle du tage at købe, ud fra de to ovenstående i hvert fald..

--
Martin K