76 KBPS download 528 KBPS upload hvorfor ?~
Fra : Christian Fangel

Dato : 19-01-03 11:18

Jeg har netop fået en ADSL 512/512 til firma og privat.

En TDC nettest (+ andre) fortæller mig at jeg downloader med omkring 76 kbps
men uploader med omkring 512 kbps på min private maskine (1200 Tbird/ASUS
MB)
Jen kører win 98 SE og har købt et (meget billigt) Realtek LAN 10/100 PCI
kort.

Jeg har testet forbindelsen med en bærbar, der kører win2000 - her får jeg
både up og download hastigheder på omkring 512/512 kbps.

Hvad kan gøre at jeg har så ringe downloadhastighed på "den private"

med venlig hilsen
Christian

Fra : **TwN**

Dato : 19-01-03 14:39

"Christian Fangel" <christian.fangel@12move.dk> wrote in message

> Hvad kan gøre at jeg har så ringe downloadhastighed på "den private"

Det _kan_ være stedet du suger fra?
ellers ved jeg det ik' lige.... :-/
det lyder ellers lidt underligt...du har ik' nogle services kørende i
baggrunden, der står og sluger båndbredde?

**TwN**

Fra : Christian Fangel

Dato : 19-01-03 17:10

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message
> "Christian Fangel" <christian.fangel@12move.dk> wrote in message

> Det _kan_ være stedet du suger fra?
Christian svarer: " Stedet burde være OK - når jeg bruger en anden maskine
fungerer linien fint - jeg ved ikke om netkortet kan ha' en "hjerneblødning"
når det downloader som ikke er et problem den anden vej ??

> ellers ved jeg det ik' lige.... :-/
> det lyder ellers lidt underligt...du har ik' nogle services kørende i
> baggrunden, der står og sluger båndbredde?
> Christian svarer: Ikke hvad jeg ved af !
Men tak for indsparket

Christian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-03 09:03

"Christian Fangel" <christian.fangel@12move.dk> crashed Echelon writing

> Jen kører win 98 SE og har købt et (meget billigt) Realtek LAN 10/100
> PCI kort.

Kort med Realtek chippen er ikke lige perfekte kort og laver ofte fejl.

> Jeg har testet forbindelsen med en bærbar, der kører win2000 - her får
> jeg både up og download hastigheder på omkring 512/512 kbps.
>
> Hvad kan gøre at jeg har så ringe downloadhastighed på "den private"

Hvad anden udstyr er der på netværket såsom hub/switch måske en router??

--
Bjarke Andersen

Fra : Christian Fangel

Dato : 20-01-03 21:50

Det er cybercitys "securehomeoffice" med en zyxel router og en sonicwall
firewall.
Jeg tror at fejlen ligger i netkortet og prøver med et andet kort.
Tak for svaret
Christian

Fra : Masterpuf

Dato : 21-01-03 16:15

> [...]
> firewall.
> Jeg tror at fejlen ligger i netkortet og prøver med et andet kort.

Kan man få en besked om det har hjulpet at skifte netkort.
Og hvis det har hjulpet, hvad du kører med af netkort.
Jeg har selv et kort med Realtek.

MVH

Masterpuf

Fra : Christian Fangel

Dato : 21-01-03 21:42

Jeg prøvede med et andet netkort men fik samme problem.

Så kørte jeg et optimize program, som fortalte mig at min RWIN value var for
lille.

Det blev rettet og herefter kørte jeg "fuld skrald" på det nye netkort.

Herefter skiftede jeg til det gamle realtek netkort
og fik helt op til 528/528 i TDC nettest

)
Christian

Fra : Tom

Dato : 21-01-03 22:21

> Så kørte jeg et optimize program, som fortalte mig at min RWIN value var
for
> lille.
>
> Det blev rettet og herefter kørte jeg "fuld skrald" på det nye netkort.

Hvilket optimize program brugte du?
Hvad er RWIN value?

-Tom-

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-01-03 09:16

"Tom" <tomNO_SPAM@NO_SPAMtoom.dk> crashed Echelon writing

> Hvilket optimize program brugte du?

Der ligger lidt på dslreports.com

> Hvad er RWIN value?

TCP ReceiveWindow, angiver hvor mange data maskinen kan modtage før der
skal sendes en svarpakke tilbage til afsender.

Jo lavere værdi jo oftere skal der sendes data.

--
Bjarke Andersen