Ericsson T20s - lige et par spørgsmål!!!
Fra : Holberg

Dato : 10-03-01 10:50

Jeg kan købe T20 for 999,- med sonofon abonnement. Det koster 500 kr at få
låst fonen op så jeg kan bruge mit worldonline abonnement. Så sonofon
abonnementet er ubrugeligt!

Spørgsmålet er så: -hænger jeg så på sonofon abonnementet?!

På forhånd tak!

PS: Alternativet er så at købe den med et billigt abonnement, og så låse den
op på en eller anden måde. Kan det lade sig gøre?!

Morten

Fra : Morten Juel

Dato : 10-03-01 14:25

> Jeg kan købe T20 for 999,- med sonofon abonnement.
Ja, det kan alle jo gøre i Bilka

> Spørgsmålet er så: -hænger jeg så på sonofon abonnementet?!
Ja, self. gør du det !

> PS: Alternativet er så at købe den med et billigt abonnement, og så låse
den
> op på en eller anden måde. Kan det lade sig gøre?!
Yep,

Mvh
Morten

Fra : Bobby

Dato : 10-03-01 17:03

"Holberg" <Morten.holberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> op på en eller anden måde. Kan det lade sig gøre?!

Nogle gange undrer det mig hvor stupide folk er ! Det siger sgu da sig selv
at man hænger på abonnementet, hvad ellers??
I øvrigt er jeg ved at BRÆKKE mig over unlock mig her og unlock mig der. Hos
bl.a. Mobilix kan man købe en ny telefon med rabat, plus beholde sit gamle
(Mobilix) nummer, efter et halvt år.
Jeg købte sidste sommer en Ericsson T28 og beholdt mit gamle nummer (Jeg
havde haft abonnement hos dem i to år). To måneder senere fandt jeg dog ud
af at jeg ikke kunne leve med at skulle bære rundt på DI28-modemet hele
tiden, så en R320s skulle indkøbes istedet.
Men hvad så, for jeg kunne jo ikke bare få mit nummer igen på et nyt
abonnement?! Jeg valgte et Modus intro til 80 kroner om måneden, incl. en
halv times taletid.
Og (TADA), Mobilix telefonerne med modus er IKKE simlåst, så det var bare at
smide mit gamle kort i 320´eren ! Og man har jo lov til at putte det nye
kort i, når man skal ringe til moster Oda i Sønderborg, og bruge den halve
time man betaler 80 kroner for om måneden, ikk´? Det kan man så gøre i det
halve år til man kan opsige abonnementet.

Det skal lige tilføjes at jeg solgte den to måneder gamle T28, og den var
heller ikke simlåst ! Min veninde lagde sit Teledanmark-taletidskort i, og
det uden problemer, såeh tænk jer dog om, ikk´?

Nå jeg MÅTTE altså ud med noget galde, men måske man bare skulle overveje at
oprette en ny gruppe ved navn UNLOCK?!

Mvh.
Bob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-01 17:36

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal lige tilføjes at jeg solgte den to måneder gamle T28, og den var
> heller ikke simlåst ! Min veninde lagde sit Teledanmark-taletidskort i, og
> det uden problemer, såeh tænk jer dog om, ikk´?

Er du ikke lidt dobbeltmoralsk??
Hvad er forskellen på at bruge en ikke sim-låst telefon og unlocke en
sim-låst?
Forskellen er vel den samme. Nemlig at man vil bruge telefonen med et
kort fra en anden udbyder - ligesom din veninde!

--
Mvh. Morten Fruergaard, som har disse 2 biler til salg. Tlf.: 21230025
Fiat Uno 70 SXie, '90, grå, 100T km, el-ruder, c-lås, tågelygter, sænket

Fra : Bobby

Dato : 10-03-01 17:46

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Forskellen er vel den samme. Nemlig at man vil bruge telefonen med et
> kort fra en anden udbyder - ligesom din veninde!

Nej, forskellen er at det ikke behøver at afføde ca. 100 inlæg her... hver
evig eneste dag - DÈT er forskellen !
Om folk så vil gøre det ene eller andet med deres telefoner rager mig en
høstblomst - Kun synes jeg det er trist at læse om de trods alt ikke så få,
som har forsøgt sig som "gør det selv´er" og er endt op med en død telefon -
eller har fået aktiveret endnu flere låse, end den der var i forvejen...

Mvh.
Bob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-01 17:50

> Nej, forskellen er at det ikke behøver at afføde ca. 100 inlæg her... hver
> evig eneste dag -

Overdrivelse fremmer forståelsen, eller hva?
Men ja, der kommer ikke nogen indlæg om, hvordan man unlocker
en ikke sim-låst telefon, men det er vel ganske naturligt.

> Om folk så vil gøre det ene eller andet med deres telefoner rager mig en
> høstblomst - Kun synes jeg det er trist at læse om de trods alt ikke så få,
> som har forsøgt sig som "gør det selv´er"

Det har jeg også, med det resultat, at 4 telefoner er blevet låst op.

Men der er forskel på at være træt af de indlæg, der handler om unlocking
og så sige er det er forkert at ville unlocke!

Fra : Bobby

Dato : 10-03-01 19:22

> "Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er forskel på at være træt af de indlæg, der handler om unlocking
> og så sige er det er forkert at ville unlocke!

Nu mener jeg nu ikke at jeg nogen steder har nævnt at jeg syntes det var
forkert at unlocke?! Jeg pointerede at man sagtens kan få telefoner med
operatørrabat, som ikke er simlocked.
Og at jeg ER træt af alle de indlæg som handler om netop dette emne - Hvis
man henter denne nyhedsgruppe første gang, får man knap 5000 beskeder ned,
og lur mig om ikke de spørgsmål er blevet behandlet igen og igen... og igen
! Det handler om at man lige gider skimmer overskrifterne igennem, i stedet
for fluks at kyle et nyt indlæg ud igen igen.

Samtidig så KAN det vel ikke undre nogen at man er bundet til et
abonnement?? Men det var jo netop det som var tilfældet med vores ven. Man
har jo faktisk skrevet under på betingelserne...

Mvh.
Bob

Fra : N/A

Dato : 11-03-01 16:30

Fra : Bobby

Dato : 11-03-01 16:30

> Nu er vi nogle som ikke ved helt så meget om mobiltelefoner som dig, og så
> er det jo rart at man kan få en god og - ikke mindst venlig- vejledning
fra
> personer som dig...
>
> Hilsen den "stupide".

Okay sorry Holberg !

Jeg mente bare at det klart fremgår af alle kontrakterne, at man hænger på
dem i typisk et halvt år - og det skriver man også under på.
Så det burde ikke undre nogen. Men (og det er vist sagt før) der findes vel
ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar...

Og jo, jeg ved tilfældigvis en del om mobiltelefoner, og øser også gerne ud,
men jeg mener også helt seriøst at der burde oprettes en separat
nyhedsgruppe til spørgsmålet om unlock - For der er jo slet ingen tvivl om
at der er rigtigt mange som har spørgsmål/problemer omkring emnet.

Og så var det jo også lige jeg syntes det var på sin plads at gøre opmærksom
på at mobilix faktsisk sælger deres telefoner uden simlock - Der er vel
trods alt mange som ikke vil/tør rode med deres telefoner...

Mvh.
Bob