SimCity 4
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 18-01-03 18:30

Hej byplanlæggere!

Hvad gør jeg forkert? Uanset hvad jeg gør i mine byer, ender jeg hurtigt med
en negativ indtægt, dvs udgifterne er dobbelt så store som indtægterne. Det
er stort set ligemeget hvor meget/lidt jeg bygger, det er simpelt hen
umuligt at få skattegrundlaget stort nok, så indtægterne overtstiger
udgifterne. Jeg har da spillet en hel del SimCity 3000 uden de store
problemer, men her går det galt. Jeg tror jeg gør ét eller andet basalt galt
i startfasen, men hvad???? Jeg starter med lav bebyggelse, kraftværk og
vand, samt let industri. Dernæst øges der gradvis, men åbenbart i forkert
størrelsesforhold.

Gode idéer søges hurtigst muligt!!

Mvh hh

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 18-01-03 19:17

> [...]
> i startfasen, men hvad???? Jeg starter med lav bebyggelse, kraftværk og
> vand, samt let industri. Dernæst øges der gradvis, men åbenbart i forkert

Hej Henrik.

Hold dig fra kraftværket til at starte med. Det er for stor en udgift. Byg
hellere vindmøller, og sørg for læssevis af low density residential areas.
Når du skal bruge mere strøm end vindmøllerne kan levere (sørg for at udvide
til en 6-7 stykker) er det på tide at bygge et kraftværk, og sætte
vindmøllerne ud af drift. Når du har brugt al strømmen fra dit kraftværk
(som kan levere ca. 2 x det vindmøllerne kunne), kan du sætte dem i drift
igen, hvis du skal bruge mere.

Det er lykkedes mig at få en by der giver 1000 simoleans i overskud pt. :)

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Det er lykkedes

Fra : Martin Moeller

Dato : 18-01-03 22:29

Hans-Henrik Husen skrev:

> [...]
> i startfasen, men hvad???? Jeg starter med lav bebyggelse, kraftværk og
> vand, samt let industri. Dernæst øges der gradvis, men åbenbart i forkert

Øg skatterne og sænk dine udgifter til skoler, brandstationer, politi etc..
Man bliver måske upopulær, men det virker. Hold hele tiden øje med dit
budget og kig efter, hvad det er, der trækker pengestrømmen i negativ
retning.

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder