Ny mis
Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-01-03 22:26

Hej allesammen!

Jeg ved ikke om I har været inde og kigge på Edel Denkers profil. Men hun er
kommet i den uheldige situation, at hun er blevet allergisk over for Alf, en
flot rød maine coon.
Da vi kender hinanden rigtigt godt (hun er min gudmor), de kun bor fem min
væk fra os, han kender vores tøser og os, ja så besluttede vi at vi gerne
ville have ham Så nu skal jeg være Maine coon ejer
Han kommer fra et opdræt der hedder Fjembeboen. Og I kan se ham på deres
hjemmeside : http://www.sitecenter.dk/fjembeboen/galleri/ eller på gruppens
hjemmeside under Edel Denker.
Så blev kærestens drøm om en stor rød hankat opfyldt.

Jeg ville i øvrigt blive glad hvis I ville prøve at farvebestemme ham, for
der står at han er sølv i stamtavlen, men synes ikke rigtigt at det ser
sådan ud. Hvad siger I?

MVH Kari

Fra : Dan Mortensen

Dato : 18-01-03 22:43

Hejsa
Tillykke med katten, han ser vel nok dejlig ud. Vi har selv en mainecoon
hunkat, og mainecooner er dejlige men det er alle katte nu.
Det er nu ikke nemt at farvebedømme en kat ud fra billedet, men ud af det vi
kan se ser det ikke lige ud til at der er sølv i ham, men som sagt det er
svært at se på et billede. Nu ved jeg ikke om du udstiller, men så kan man
jo betale jeg tror det koster 100 kr, for at få farvebedømt katten..

Hilsen Marianne
www.sollok.dk/katte
Norske skovkat og mainecoon opdrætter

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-01-03 23:00

> [...]
> der står at han er sølv i stamtavlen, men synes ikke rigtigt at det ser

Nu har jeg ikke arbejdet specielt meget med sølv, men det skal være hvidt
som et stykke papir.
Kig i nakken bag ørene og på undersiden af halen (foroven), og hold et
stykke papir op imod, pelsen skal vist være ligeså hvid, ikke bare lys.
Er en af forældrene med sølv?
Og ellers vil jeg foreslå en tur på en udstilling, han er da en dejlig mis,
og selvfølgelig tillykke

Hilsen Nina

Fra : Kari Eiffert

Dato : 19-01-03 10:09

> [...]
> Er en af forældrene med sølv?
> Og ellers vil jeg foreslå en tur på en udstilling, han er da en dejlig

Hej Nina.

Jeg må hellere "tjekke ham", når vi får ham. Vi skal nemlig først flytte, og
vi vil have alle 3 neutraliseret inden de får lov at hilse på hinanden igen.
Bare for en sikkerheds skyld. Sidst de sås var Yatzy og Alf nemlig MEGET
glade for hinanden, og lad os endelig ikke udfordre skæbnen
Udstillinger er ikke lige vores kop te, så det med farven var af ren
nysgerrighed
Uh hvor vi glæder os til vi kan flytte rigtigt. En hel måned med
flyttekasser endnu

Mange tak for svaret

MVH Kari

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-01-03 23:12

Hej Kari!
Tillykke med jeres nye misser

På billedet kunne han godt se sølv ud, men det er svært at se, synes
jeg. Er hun hvis i bunden af pelsen? Det er næsten den nemmeste måde at
se det på

Venlig hilsen, Louise
Katteri Shuno Zahra
www.shunozahra.dk