MS Windows
briani 27239
Umuligt at slette fil ?!?
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 18-01-03 23:51

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre i denne situation. Derfor må jeg
ty til dk.edb.system.ms-windows

Det drejer sig om en incompletete .avi fil på omkring 600 mb, som jeg ikke
kan slette. Jeg har prøvet ALT. (efter min mening) Men Windows siger at
filen er i brug "by another person or program etc. etc." Jeg har kun én
bruger, og selv om jeg lukker alle programmer ved brug af windows task
manager kan jeg stadig ikke slette filen.

Jeg har kigger nærmere under fanebladet "processes" og har nærmest sat
helvede i brand ved at prøve at lukke for et par processes.

Det kan ikke være meningen at man skal have fat i en Bootdisk og så starte
skidtet op i DOS, installere et eller andet NTFS program så jeg overhovedet
for adgang til disken, og så derefter slette filen.

Filen har nu ligget på min HD i 14 dage, og jeg er sgu så træt af den. Al
hjælpe er værdsat.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-03 00:05

"Jógvan Lindenskov" <xxx@xxx.xx> skrev :

>Det kan ikke være meningen at man skal have fat i en Bootdisk og så starte
>skidtet op i DOS, installere et eller andet NTFS program så jeg overhovedet
>for adgang til disken, og så derefter slette filen.

Hvis du har brænderprogrammet Nero installeret, så slet det fra
dens stifinder.

Eller TotalCommander kan som regel også bruges.

I en commandprompt med kommandoen del.

Start op i sikker tilstand.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 19-01-03 01:37

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Eller TotalCommander kan som regel også bruges.

That did the trick.

Jeg troede ellers ikke at nogen programmer kunne slette en fil, hvis ikke
windows først gav lov til det. Men jeg er blevet klogere.

Tak for hjælpen.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Edmund

Dato : 19-01-03 06:19

Jógvan Lindenskov wrote:

> That did the trick.
>
> Jeg troede ellers ikke at nogen programmer kunne slette en fil, hvis
> ikke windows først gav lov til det. Men jeg er blevet klogere.

Det er Windows stifinder der har været igang med at undersøge din
ødelagte AVI, og så lang tid den prøver på at undersøge filen får man
ikke lov at slette.

Hvis du havde stifinder åben samtidig med TotalCommander havde du nok
ikke kunnet slette.

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 00:07

Jógvan Lindenskov skrev:

> [...]
> etc. etc." Jeg har kun én bruger, og selv om jeg lukker alle
> programmer ved brug af windows task manager kan jeg stadig ikke

Prøv at starte i fejlsikret tilstand med kommandoprompt (tryk F8
under opstart) og slet den den vej.

Madsen.

Fra : Søren Larsen

Dato : 19-01-03 19:45

"Jógvan Lindenskov" <xxx@xxx.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> for adgang til disken, og så derefter slette filen.
>
> Filen har nu ligget på min HD i 14 dage, og jeg er sgu så træt af den. Al

Herinde finder du løsningen :

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=1467