MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mit A drev vil kun formatere
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 18-01-03 22:34

Hej
På min gamle maskine er mit A drev blevet vanskelig. Når jeg sætter en
diskette i vil den ikke læse, men skriver at den indsatte diskette ikke er
formateret, vil du gøre det nu. Så er det lige meget om det er en disk der
er tom, eller noget på, eller det er en som drevet lige har formateret. Jeg
har så forsøgt mig ved at sætte et andet A drev på kablerne, men får stadig
den samme besked, er der nogen der ved om det er indstillingen et eller
andet sted.

Fra : Hagman

Dato : 18-01-03 23:32

Havde samme problem engang.
Jeg løste problemet ved at sætte kablerne ordenligt i

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-01-03 15:28

> Havde samme problem engang.
> Jeg løste problemet ved at sætte kablerne ordenligt i

Hej
Nu har jeg haft kablerne ude inde flere gange og jeg har prøvet med et andet
kabel men resultatet er stadig det samme. (Den indsatte disk er ikke
formateret skal det gøres nu).
Gunnar

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-01-03 11:49

> [...]
stadig
> den samme besked, er der nogen der ved om det er indstillingen et eller

Det er Win 98 se

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 20-01-03 17:35

> [...]

Nu har jeg haft kablerne ude inde flere gange og jeg har prøvet med et andet
kabel men resultatet er stadig det samme. (Den indsatte disk er ikke

Er der virkelig ingen der ved noget om ovennævnte?

Fra : Klaus

Dato : 20-01-03 18:20

> [...]
andet
> kabel men resultatet er stadig det samme. (Den indsatte disk er ikke

Drevet har læseproblemer.
Klaus

Fra : ttoet

Dato : 20-01-03 18:54

Gunnar Grooss skrev i meddelelsen <3e2c2511$0$152

>Nu har jeg haft kablerne ude inde flere gange og jeg har prøvet med et
andet
>kabel men resultatet er stadig det samme. (Den indsatte disk er ikke
>formateret skal det gøres nu).

Hej Gunnar,

Jeg har haft det samme problem, men det skyldtes at jeg havde købt et
kabinet med integreret front hvor diskettedrevet lå inde bag ved fronten og
skulle aktiveres via en knap på fronten. Det viste sig at diskettedrevet var
skubbet så langt frem at diskettedrevets udløserknap konstant var en anelse
aktiveret. Ikke så meget at man ikke kunne sætte en diskete i drevet, men
lige bestemt så meget at disketten ikke kunne læses ordentligt. Løsningen
var at løsne skruerne der holdt drevet og trække det èn millimeter tilbage.
(Det tog mig kun en måned at finde ud af at det var det der skulle til ).
ttoet