MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Formatere, med windows xp
Fra : Dorte

Dato : 18-01-03 17:46

Hej!

Jeg vil gerne formatere min harddisk (C:), men hvordan kommer jeg ind i dos
promt
og laver 'format c:' kommandoen? Jeg har prøvet at lave en windows 95
bootdisk,
og ja, jeg kom ind i dos promt, men jeg kunne ikke komme over på andet end
'A:'.
Når jeg skrev FORMAT C: skrev den at det var et forkert drev jeg havde
tastet.
Og mine 2 dreve hedder bl.a C:'. Er der nogen der ved hvad der kan være i
vejen?

På forhånd tak

Fra : scn

Dato : 18-01-03 18:04

Dorte wrote:
> [...]
> tastet.
> Og mine 2 dreve hedder bl.a C:'. Er der nogen der ved hvad der kan

Win95 og win98 kan ikke læse NTFS-partitioner, som din sikkert er.
Du har mulighed for at slette, lave og formatere partitioner efter du er
kommet igennem de 6 bootdisk.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk\akvarie

Fra : Mose

Dato : 18-01-03 19:00

Start med en Windows 95 eller 98 bootdiskette.

Fjern partitionen med fdisk.

Hvis du skal genetablere XP så booter du fra CDén og så klarer den resten.

Mose