Problemer firewall DLink 604
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 19-01-03 00:03

Hej

Jeg bruger dlink 604 på tdc bredbånd adsl med dynamisk ip

Selvom jeg sætter DMZ til min lokale lan ip, så kan jeg i mange programmer
(f.eks. fildelingsprogrammer, CUseMee, etc) ikke få adgang igennem
firewallen (og det fungerer heller ikke hvis blot jeg forsøger at åbne
enkelte porte via virtual server - men DMZ skulle da gerne åbne for alt -
ikke?)

Hvis andre scanner mine *åbne* porte, får de svaret at alt er lukket - det
er selvfølgelig meget fin sikkerhed, men....

Sætter jeg kablet fra adsl modemet direkte i pc'en, fungerer alt fint

Jeg har ingen xp-firewall eller anden software firewall kørende

Jeg bruger xp pro - firmware version for d-link'en er 1.62b2

Hvad er årsagen? - og hvad kan der gøres??

Morten

Fra : Jens

Dato : 19-01-03 02:21

"Morten Jørgensen" <mortendenmark2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger xp pro - firmware version for d-link'en er 1.62b2
>
> Hvad er årsagen? - og hvad kan der gøres??

Inbound firewall er på deny all trafic
Der skal de relevante porte lige åbnes, eller de skal sættes ind som
trigger.

mvh Jens

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 19-01-03 19:21

> Inbound firewall er på deny all trafic
> Der skal de relevante porte lige åbnes, eller de skal sættes ind som
> trigger.
>
> mvh Jens

Nej - inbound firewall er slet ikke enabled.....

Morten

Fra : Jens

Dato : 19-01-03 19:30

> programmer
> alt -

> det

> Nej - inbound firewall er slet ikke enabled.....

Det skal den, med allow all trafic, ellers er den lukket.

mvh Jens

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 20-01-03 06:58

> Det skal den, med allow all trafic, ellers er den lukket.
>
> mvh Jens

OK - men skal DMZ samtidig være aktiveret?

Tak

Morten

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 20-01-03 06:59

> Det skal den, med allow all trafic, ellers er den lukket.
>
> mvh Jens

Er der ikke nogen der kan poste i binaer (alternativt maile) screen dumps af
deres opsætningsbilleder - hvor der er åbnet helt op?

På forhånd tak

Morten

Fra : Michael

Dato : 19-01-03 13:08

"Morten Jørgensen" <mortendenmark2002@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> firewallen (og det fungerer heller ikke hvis blot jeg forsøger at åbne
> enkelte porte via virtual server - men DMZ skulle da gerne åbne for alt -

Jeg synes heller ikke jeg kan blive klog på min 604'er mht. DMZ. Jeg
oplever det samme som dig, hvor enable af DMZ for en givet fast IP i
subnettet ikke umiddelbart ser ud til at der åbnes for alle porte til denne
maskine. Eksempelvis skal jeg stadig åbne for port 20-21 for at få min FTP
til at virke.
Jeg kan heller ikke helt forstå hvordan det her DMZ skulle virke.
Umiddelbart kan en router vel kun forward'e en givet port X til én enkelt
maskine med en givet IP ??? Men hvad hvis man nu har sat forward af port
20-21 til maskine A, og man så enabler DMZ for maskine B - hvilken maskine
vil så blive "ramt" ved brug af FTP udefra WAN siden ?

Håber der er nogen som kan give en fornuftig forklaring, for manualen er da
godt nok yderst sparsommelig med detaljerede oplysninger.

Mvh.
Michael

Fra : Jens

Dato : 19-01-03 13:16

"Michael" <REMOVEmichap@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
da
> godt nok yderst sparsommelig med detaljerede oplysninger.

Når det er DI604 så..........
Hvilken firmware er den med ?

mvh Jens

Fra : Michael

Dato : 19-01-03 17:41

> denne
FTP

> da
> >
> Når det er DI604 så..........
> Hvilken firmware er den med ?
>
> mvh Jens

Firmaware er V1.62B2...

Fra : Jens

Dato : 19-01-03 17:52

> FTP
> enkelt
> port
> maskine

> Firmaware er V1.62B2...
Ok

Jeg hat kikket lidt på min, og der skal inbound wall sættes på allow all,
for at der er hul igennem til en DMZ, men så er der ikke ret mange andre der
kører stabilt på nettet.

Men hvordan det DMZ helt skal fortolkes er jeg ikke helt med på, der er en
anden virkning på¨min topcom nemlig.
Så jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt mere til hvad der skal eller
ikke skal indstilles i DI604.

mvh Jens