Pris for opsætning
Fra : Johnny

Dato : 18-01-03 21:08

Skal sætte et netværk op for et firma, det drejer sig om 25 maskiner
(Windows xp home) og 1 server (windows XP pro), maskiner har fået
windows installeret - jeg skal kun sætte selve netværket op.

Har dog ingen ide om hvad prisen for sådan en opgave skal være, har
kigget lidt på nettet og set at de fleste tager omkring 500 kr i
timen, men vil gerne have en fast pris og ikke timeløn?

Nogen der har nogen ide om hvad prisen for sådan en opgave er normalt?

Venligst
Johnny

Fra : Morten Thomsen

Dato : 20-01-03 13:08

Hej Johnny

Skal du også levere netværks udstyret, eller bare installere netværket på
maskinerne?

Jeg vil sige at 30 min pr maskine er rigeligt.

I windows xp er det MEGET nemt at konfigurere et netværk

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Kommunikation -> Guiden
Netværksinstallation

Undersøg evt om de har en router på stedet, hvis de har det skal du egentlig
ikke lave noget :)

Mvh Michael

Fra : Johnny

Dato : 20-01-03 18:39

On Mon, 20 Jan 2003 13:08:14 +0100, "Morten Thomsen"
<cws12876@dlgnet.dk> wrote:

>Skal du også levere netværks udstyret, eller bare installere netværket på
>maskinerne?

både og, jeg skal levere alt, men prisen på hardware, kabler mv er
aftalt, vi mangler kun prisen på selve opsætningen.

>Undersøg evt om de har en router på stedet, hvis de har det skal du egentlig
>ikke lave noget :)

Sådan som jeg har forstået vil kunden havde de 25 maskiner til at gå
på nettet igennem serveren.

Johnny

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 21-01-03 01:10

In brcj2v4tu02ub8hgcjl5beqtbmr8kot4t9@4ax.com,
Johnny <Johnny@Starkonline.info> writes:
> [...]
> timen, men vil gerne have en fast pris og ikke timeløn?
>
> Nogen der har nogen ide om hvad prisen for sådan en opgave er normalt?

Vil lige minde dig på at hvis du skal bruge den XP PRO. til fil server
(windows deling) kan der max være 10 klienter forbundet af gangen. Alt
over 10 skal du bruge en windows server ver. eller en linuxbox.
Det var alt.
--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail