Link til lokal fil
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-03 20:05

På en "udenbys" server har jeg en ikke-offentlig side med lokal
statestik etc. til eget brug.

Nu kunne jeg godt tænke mig at lave et link på den side som fører til en
fil på min egen computer.

Jeg troede, at <href="file:///C:/dyt/baat/x.html"> var løsningen men det
funker slet ikke.

?

Med venlig hilsen

Bjarne Jensen

Fra : Palle R. Jensen

Dato : 18-01-03 20:18

Marilú Ebner + Bjarne Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> fil på min egen computer.
>
> Jeg troede, at <href="file:///C:/dyt/baat/x.html"> var løsningen men det

Du skal først have adgang til din computer på internettet .. f.eks.
programmet IIS, som ligger i XP og Win2000.
Der efter kan du gå ind på siden dundns.dk og oprette et gratis domæne, hvor
du kan vælge mellem 4 forskellige som f.eks. dyndns.dk eller lir.dk .. Det
der så kommer foran det, skal være navnet på din computer f.eks. som min ..
paile.lir.dk.
Når dette køre, kan du lave en genvej til en fil på din computer.
<href="http://www.paile.lir.dk/dyt/baat/x.html">

Måske kan det godt lade sig gøre, men så skal du nok have din IP med ind i
adressen:
<href="0.0.255.255//C:/dyt/baat/x.html"> eller noed i den retning.

Med venlig hilsen Palle.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-01-03 20:24

Marilú Ebner + Bjarne Jensen <mbjensen@t-online.de> writes:

> Nu kunne jeg godt tænke mig at lave et link på den side som fører til
> en fil på min egen computer.
>
> Jeg troede, at <href="file:///C:/dyt/baat/x.html"> var løsningen men
> det funker slet ikke.

Jeg gætter på at det manglende "a" er en tyrkfejl :)

Nej, det virker ikke fordi mange browsere forhindrer "fremmede" sider
i henvise til lokale filer. Alt for mange sikkerhedsfejl har tidligere
skyldtes at man lokkede browseren til at læse en lokal fil.

Lokale filer er i "lokal"-sikkerhedszonen i IE, og kan næsten alt, mens
sider i "internet"-zonen ikke kan nær så meget. Hvis en fremmed side kunne
skifte til en lokal side, så forsvinder sikkerheden.

Det du, måske, kan gøre, er at sætte den fremmede server i "Trusted
sites"-zonen (min Windows er engelsk, ved ikke hvad det hedder på
dansk). Jeg ved ikke om det virker, men det er mit bedste gæt. Tjek
også settings for "Trusted sites".

/L

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-03 21:53

OK, så tror jeg det bliver noget med at åbne et nyt vindue og lidt
java-luk-dette-vindue.
Tak for indsatsen.

Med venlig hilsen

Bjarne Jensen