netværksprinter
Fra : Thomas Bohn

Dato : 18-01-03 15:56

hej NG.
Min far og jeg, har har smidt netledninger i hele huset, og fået et netværk,
med deling af adsl, og osv. det sædvanlige :)
Men nu vil min far have en printer som alle computerene kan bruge, uden den
er bundet til en computer der skal være tændt. Og til det formål har han et
kort/adapter. (jeg ved egentlig ikke hvad en sådan hedder, det er bare sådan
du sætter ind i printerporten på printere, og så en netledning i adapteren,
i ved hvad jeg mener?)
Men; det jeg gjorde var at sætte det til, og i netledningen i switchen....
Og hvad så?
Jeg troede den adapter, dér, ville få printeren til at printe en side ud,
med dens ip eller lignende. Men det er ikke tilfældet.
Der står på adapteren, NAME: AXIS3AEA8C, så jeg tænkte, at det måtte være
dens navn på netværket, men hvis jeg skrev det, i den guide der i windows,
til at finde en net-printer, men der var ikke rigtig noget svar.
Det er en Hp laserjet 5L
uden anden data om printeren, er det så bare surt?
Er det fordi, det bare er en normal hjemmeprinter, der ikke kan være på
netværket?
Desuden er der 2 lamper, den ene er power, den er lyser grønt. den anden,
hedder network, den lyser ikke rigtigt... Men når jeg trykker på knappen
'test' så blinker den gult, meget lystigt, i nogle sekunder. Og så ikke
mere.
I switchen lyser den der en grøn lampe, ved den port jeg har sat
adapteren/printdeleren i, som der står link/act ved. Men det gør den
ligemeget om jeg har sat den til i printeren, eller ej. bare der er strøm
til og en netledning.

det blev lidt langt, men håber jeg har beskrevet alt.

MVH
Thomas Bohn

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-01-03 16:35

Kunne se ud til at måske at være en AXIS printserver?!
Prøv at downloade et program fra deres hjemmeside, det skulle finde serveren
og konfigurere den.
http://www.axis.com/techsup/software/index.htm

Det skal lige siges, at jeg kender til mange der bruger AXIS og mange har
det problem, at man skal tænde for boxen uden netværkskabel og første sætte
det i, når boxen er klar, ellers vil den ikke melde sig på nettet. Måske I
skulle prøve det.

Håber det lykkedes

Morten Nielsen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 18-01-03 18:34

"Morten Nielsen" <Kingofchess@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det i, når boxen er klar, ellers vil den ikke melde sig på nettet. Måske I

Det lyder som om den holder op med at virke hvis der er en kortvarig
strømafbrydelse. Det lyder ikke smart.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Thomas Bohn

Dato : 19-01-03 17:05

"Jesper Dybdal" <jdunet@u8.dybdal.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om den holder op med at virke hvis der er en kortvarig
> strømafbrydelse. Det lyder ikke smart.
>
> --
> Jesper Dybdal, Denmark.
> http://www.dybdal.dk (in Danish).

wee! mange tak nu virker det.
Det var programmet print moniter der skulle til, det kunne køre over netbeui
protokollen, og så susede printeren lige rent igennem, mange tak!

MVH
Thomas Bohn