too good to be true?
Fra : oscarp

Dato : 18-01-03 14:43

Fra : Arne Keller

Dato : 18-01-03 16:57

On 18 Jan 2003 05:43:00 -0800, oscarp@iname.com (oscarp) wrote:

>Netværk gennem el-stikdåse
>
>http://www.hometeq.de/index.html?/shopcgi/hddstore.cgi?user_action=list&category=Das%20intelligente%20Haus;Weniger%20Kabel%20f%FCr%20Ihr%20Haus%20-%20Telefon%20und%20Internet%20aus%20der%20Steckdose
>
>Er der nogen som kender produktet?

Jeg kender ikke dette produkt men har læst om flere forskellige.

Jeg tror ikke på denne type produkter primært på grund af hastighed,
sikkerhed og pris.

Det jeg har set kan køre 12-14Mbps, alle brugere deler båndbredden
præcis som en 10Mbps hub.
Selvom der kan anvendes kryptering ville jeg være bekymret over at min
netværkstrafik bredte sig 2-300 meter gennem elnettet til alle naboer.
Udstyret koster 1500-2000 pr tilsluttet enhed også ADSL modem printer
m.m. Det kan man få et professionelt kabling firma til at lave et Cat6
dobbelt udtag for.

Udstyret kan sikker anvendes til specielle opgaver men nogen stor
udbredelse tror jeg ikke på.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : hometeq

Dato : 21-01-03 11:06

arne@kellernet.org (Arne Keller) wrote in message news:<3e297638.1131817@sunsite.dk>...

> [...]
> dobbelt udtag for.
>
> Udstyret kan sikker anvendes til specielle opgaver men nogen stor

Hello,
I saw the messages you wrote. Unfortunately my danish is so bad that I
have no clue what you have talked about. But I saw the link and I know
you must have talked about one of our products in our shop that
transfer data over the powerline. Can I be of any help answering any
questions?

Fra : Nick

Dato : 21-01-03 11:32

> arne@kellernet.org (Arne Keller) wrote in message

Du kan også se et her http://www.danbit.dk/produkter/2106.phtml

Der er en del specielle situationer hvor den slags udstyr kan være ganske
praktisk, f.eks. behovet for en lynhurtig tilslutning (altså at forbindelsen
bliver OPRETTET hurtigt...), og steder hvor man ikke ønsker at trække
netværkskabel, af forskellige grunde, f.eks. arkitektoniske eller steder
hvor man ikke ønsker at trække kabler i 3. mands ejendom.

Der bliver nok aldrig nogen stor udbredelse, men som et nicheprodukt er det
ganske fint, og i 'mit' firma sælger vi da okay mange af dem...

/Nick