Nokia 6150 ladere
Fra : Jan Bak Madsen

Dato : 18-01-03 14:11

Jeg har en Nokia 6150. Laderen ACP-7E er gået i stykker. Jeg har en ekstra
Nokia ACP-8E lader.

Data er forskellige, men stikkene passer.
Vil jeg ødelægge batteriet, hvis jeg lader med ACP-8E ?

ACP-7E 3,7v 355mA
ACP-8E 5,3v 500mA

batteri er 3,6v

Fra : JMo.

Dato : 18-01-03 15:05

"Jan Bak Madsen" <jma@mobil.dk> wrote in

> Jeg har en Nokia 6150. Laderen ACP-7E er gået i stykker. Jeg har en
> ekstra Nokia ACP-8E lader.
>
> Data er forskellige, men stikkene passer.
> Vil jeg ødelægge batteriet, hvis jeg lader med ACP-8E ?

Nej, du vil ikke ødelægge batteriet, da ladningen styres af et kredsløb der
sidder i telefonen. Forskellen i data på de to ladere er, at 7'eren er en
standard-lader, hvor 8'eren er en hurtig-lader.

Alt efter hvor gammel din 6150'er er, er det dog ikke sikkert at du kan
bruge 8'eren, da de ældste modellers ladekredsløb kræver ACP-9E som hurtig-
lader.

(Hvis din model ikke kan bruge 8'eren, vil den skrive "Lader ikke" i
display'et når du forsøger)

Fra : Jan Bak Madsen

Dato : 18-01-03 21:34

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> skrev i en meddelelse
> [...]
hurtig-
> lader.
>
> (Hvis din model ikke kan bruge 8'eren, vil den skrive "Lader ikke" i

Tak for svar. Det viste sig at være en af de ældre modeller af 6150, for den
siger "oplader ikke". Det var da et forsøg værd.
/Jan