Vaccination?
Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-01-03 12:06

Hej med jer.

Jeg har lige hørt at "killinger" skal vaccineres igen når de er et år?
Det har jeg aldrig hørt før, men det er jo også de første katte jeg har købt
som små.
Så nu ville jeg lige høre om det er rigtigt?
Og hvem skulle kunne svare bedre på det end jer?!

Kari

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-01-03 12:16

Hej Kari

Killinger skal vaccineres to gange med en måneds mellemrum - som regel når
de er ca. 11-12 uger gamle og så igen 4 uger senere. Derefter vaccinerer man
en gang årligt.
Dobbeltvaccinen er for at give killingen det bedste immunforsvar.

Mvh. Camilla

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 18-01-03 12:22

"Jeg har lige hørt at "killinger" skal vaccineres igen når de er et år?"

- Hej Kari - det er helt rigtigt. Killinger skal først have to
basisvaccinationer, når de er henholdsvis ca. 10 og 14 uger gamle (dette er
vejledende - nogle vaccinerer tidligere, og hvis vaccinen er meget tidligt
skal killingerne have 3 basisvaccinationer), og derefter skal de
genvaccineres hvert år for at vaccinen skal blive ved med at være effektiv.

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Martin Hughes

Dato : 18-01-03 12:25

"Lisbeth Christensen" <mactabby@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> --
> http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.
>
> - Cats come in many varieties...and every one is divine.

Hej og tak for svarene.

Jamen så er jeg ikke gået glip af noget. Det jeg havde fået at vide var
nemlig at de skulle vaccineres igen som 12 mndr. Og det synes jeg jo var
mærkeligt, når jeg altid kun har fået det at vide som I også siger alle
sammen. Så mange tak

MVH Kari

Fra : Kate

Dato : 18-01-03 12:19

"Kari Eiffert" <Kari.Eiffert@tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg har lige hørt at "killinger" skal vaccineres igen når de er et
> år?

Jo, den er god nok Eller dvs de skal vaccineres igen et år efter
seneste vaccination og så derefter 1 gang hvert år. Sådan er

älle mine da blevet vaccineret.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar