hundemad senior
Fra : Fagus

Dato : 18-01-03 12:50

vores schæferhund er efterhånden blevet en ældre herre på 10 år og skal til
at have noget hundemad der passer til alderen er der nogle gode anbefalinger
som man forholdsvis nemt kan få og uden det tømmer pengepungen helt
hilsen fagus

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 18-01-03 17:38

Hej

Jeg kan anbefale Henne Pet Food. Foderet er baseret på frisk laks, som jo
selvfølgelig indeholder en masse fiskeolie. Der er ikke tilsat smags-eller
farvestoffer, kons. o.s.v.

Jeg har en schæfer/rotte på 13 der havde tabt sig alt for meget på sine
gamle dage, plus at hendes pels var blevet grim og mat. Efter at jeg
begyndte på ovenstående har hun taget 4 kg på, og hun har fået en ny frakke

Jeg fodrer hende med den der hedder Main, og den koster 255 for 15 kg.

Mange hilsner fra Carina

P.S Hun har problemer med at fordøje hendes mad, men der er absolut ingen
problemer med ovenstående foder...

Fra : Dyrecenter_Flemming

Dato : 23-01-03 13:54

Hej Carina, har du set hvad der står stemplet bag på din pose Henne petfood
"Må ikke bruges som foder til produktionsdyr"

dvs. at du faktisk ikke må stille din skål hundemad inde i stalden ved eks.
malkekørene fordi vi som mennesker IKKE må indtage fodret igennem eks. koen.
Hvis den skulle være så "uheldig" at indtage lidt hundemad når den gik
forbi.

Men bortset fra det så er det et glimrende foder til prisen.

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:b0bvm1$2he$1@sunsite.dk...

Fra : N/A

Dato : 18-01-03 22:39

Fra : Fagus

Dato : 18-01-03 22:39

Fra : Stig Wolff

Dato : 16-02-03 08:30

Hej Fagus.
Jeg har endnu ikke helt forstået al den snak om speciel mad til gamle hunde,
store hunde osv.
Min far og min svigermor er ved at være oppe i årende mellem 70 og 80 år og
de spiser stadig det samme som os andre???
Jeg kender også personer der er over 2m høje og de spiser heller ikke
speciel mad.
Jeg mener at al den snak om speciel mad til hunde, er kun for at
foderproducenterne har flere strenge at tjene penge på og jeg har da nu
arbejdet med hundefoder i snart 15 år.
mvh.
Stig

Fra : Pia J

Dato : 16-02-03 10:13

"Stig Wolff" <swo@elsam.com> wrote in message
> [...]
og
> de spiser stadig det samme som os andre???

Men kan du garantere at ældre mennesker ikke ville være mere raske og kvikke
i pæren, hvis deres mad blev sammensat mere hensigtsmæssigt? Ligesom mange
af os andre formentlig....

Fordi man overlever på en bestemt kost betyder det ikke at man har godt af
den.

:Pia

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 16-02-03 11:03

Hejsa.

Må erkende at min tusse gamle hund spiser det samme som de unge, kun er hans
tilsat atroflex for hans slidte knogler. Han trives mægtig godt.
V H Gitte

Fra : rbk

Dato : 28-02-03 23:10

"Fagus" skrev d. 18-01-03 12:50 dette indlæg :
> [...]
anbefalinger
> som man forholdsvis nemt kan få og uden det tømmer pengepungen helt

der findes flere light hundefoder bla. magnusson lette der er til
ældre hunde og til hunde med lav aktivitet
Det er derfor man ændre kosten til ældre hunde det er på grund af de
er mindre aktive. Vi mennesker spiser heller ikke så meget når vi bliver
gamle og mange af de gamle får enda skånekost. oplysninger om magnusson
findes på www.abila.dk light foder koster 295.- får 15 kg.

http://www.kandu.dk/