Mosel igen
Fra : Klaus Jensen

Dato : 18-01-03 10:23

Hej i gruppen

Vi er to voksne midt i fyrrene, der i år gerne vil gøre en uges ophold ved
Mosel på turen til Heidelberg, hvor vi skal bo på campingpladsen i
Neckargemünd lige ned til Neckar.

Vi søger en god, gerne mindre campingplads ved bredden af Mosel. Jeg
forestiller mig, at den ligger ca. midtvejs mellem Koblenz og Trier ved
Cochem og Zell, men jeg er åben for alt.
Da vi kun er to voksne, behøver pladsen ikke at være børnevenlig. Det er
vigtigere, at den ligger helt ned til flodbredden.

Jeg har set på www.eurocampings.net, men jeg har lidt svært at finde
sammenhængen mellem campingpladser og så mit tysklandskort.

Er der nogen i gruppen, der vil dele ud af nogle erfaringer?

Til Tommy Hansen: Det er venligt af dig at henvise familien Hansen til din
hjemmeside (lidt tilbage i gruppen) og jeg har også været ind og se på den,
men hvilken af "dine" pladser i Tyskland er det lige, der ligger ved Mosel?

Er Tysk Turist Information i København gode til sådan noget med
campingpladser?

Jeg havde tænk mig at jeg skulle i Bella Center i morgen (søndag) og se på
lidt camping, men måske skulle jeg vente til næste weekend, hvor der også er
Ferie 2003? Er der nogen, der ved, om der er noget at hente om campingferie
på Ferie 2003-udstillingen?

Med venlig hilsen
Klaus Jensen

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-01-03 11:32

In news:3e2924f8$0$71621$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Klaus Jensen typed:

> ...Er der nogen, der ved, om der er noget
> at hente om campingferie på Ferie 2003-udstillingen?

Jeg ved at der traditionelt er udstillere med færdigpakkede ture - altså
noget kør-selv-ferie hvor man så har telt eller mobilhome på
destinationerne, men det er vist ikke lige det du søger. Der er traditionelt
også nogle campingpladser repræsenteret.

Du kan se en udstillerliste her:

http://www.ferie03.dk/Udstillere

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-01-03 13:45

Hej Claus.

"Klaus Jensen" <klaus@jensen.sh> skrev i en meddelelse
> [...]
den,
> men hvilken af "dine" pladser i Tyskland er det lige, der ligger ved

Jeg skrevet nogle beskrivelser af vores rejser i nyere tid og under
campingtur 2001 står der noge omt den omtalte plads. Den hedder Mosel
Islands i Treis - Karden og den ligger på en lille ø i Mosel kun 5 minutters
gang til Treis-Karden. Desværre har jeg ikke noget link til pladsen.

Et interessant link kunne være: www.moseltouren.de - desværre kun på tysk,
men meget interessant side.

Prøv også: www.mosel-reisefuehrer.de

Mvh Tommy

http://home13.inet.tele.dk/kth

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-01-03 14:08

On Saturday, January 18, 2003 1:45 PM [GMT+1=CET],
Tommy Hansen <kth@sport.dk> wrote:

> ... Den hedder Mosel
> Islands i Treis - Karden og den ligger på en lille ø i Mosel kun 5
> minutters gang til Treis-Karden. Desværre har jeg ikke noget link til
> pladsen.

Ensøgning på Treis-Karden på ADAC

http://accf.dialogmediencenter.de/acfwebcd/servlet/DataServlet

giver følgende, som kunne være den omtalte plads:

Campingplatz Mosel-Boating-Center

Adressangaben
D-56253 Treis-Karden/Mosel
Tel. (0 26 72) 26 13. Fax (0 26 72) 91 21 02.

Betriebszeit
2002: Ostern-31.10.
Mittagsruhe 13-15 Uhr.

Platzcharakteristik
Ebenes Wiesengelände auf einer Insel in der Mosel, mit hohen Bäumen
(vorwiegend Pappeln) bewachsen. Angeschlossen ein Jachthafen. Blick auf die
Moselberge. Bahnlinie in Hörweite.

Standort des Campingplatzes bzw. Anfahrtsweg
Südwestlich von Treis am rechten Moselufer, beschildert.

Entfernung zur nächstgelegenen Ortsmitte
1 km.

Entfernung zur nächstgelegenen Haltestelle im Nahverkehr
0,5 km.

Erwähnenswerte Besonderheiten
Bei Hochwasser kann der Platz überflutet werden. - Besichtigung 2001:
Sanitärausstattung mit komfortablem Angebot.

Preise in Landeswährung
ADAC-Vergleichspreis 2002: 16.-. - Warmdusche -.80. Strom kWh -.50.
Müllentsorgung -.50, ab 2. Tag -.30. Einzelpreise: P/N 4.-, K/N (-14) 2.50,
A/N inklusive, C/N 5.50, T/N 5.50, MC/N 7.50 (ab 3. Tag 6.50). H/N 2.50.

Bodenbeschaffenheit und Bepflanzung des Platzgeländes
Wiese, Gras oder Rasen Erdboden o. Ä.
Gute Bepflanzung mit Bäumen, Sträuchern, Hecken

Größe und Gliederung des Platzgeländes
Höhe über NN: 80m
Gesamtfläche des Campingplatzes: 4,5ha
Anzahl der Stellplätze für Touristen: 140
Parzellierte, nummerierte Stellplätze für Touristen: 140 (80-140qm)
Anzahl der Stellplätze für Dauercamper: 110

Sanitärausstattung im Detail
Einzelwaschkabinen mit Warmwasser: 4
Waschbecken mit Warmwasser: 37
Duschen mit Warmwasser: 22
Toilette(n), Waschbecken und Warmdusche(n) für Rollstuhlfahrer
Anzahl der Sitztoiletten mit Wasserspülung: 17
Ausguss für Cassettentoiletten
Geschirrspülbecken mit Warmwasser
Wäschewaschbecken mit Warmwasser
Waschmaschine(n)
Wäschetrockner

Essen und Trinken/Einkaufen
Lebensmittelversorgung, Entfernung: 0,2 km
Gaststätte bzw. Restaurant

Ausstattung der Stellplätze für Touristen: Strom, Gas, Abwasser,
Frischwasser
Anzahl CEE-Stromanschlüsse mit Stromstärke in Ampere: 140 (16A)
Anzahl Stromanschlüsse mit Stromstärke in Ampere: 140
Anzahl Abwasser-/Frischwasseranschlüsse: 20

Freizeit ohne Langeweile

Kinderspielplatz
Bootsslip
Bootssteg mit Liegeplätzen
Tennisplatz, Entfernung: 0,3 km

Touristischer Hinweis
Zwischen Trier und Koblenz wird der Fluss, teils an beiden Ufern, von
verkehrsreichen Straßen, streckenweise auch von Bahnlinien begleitet.
Verbunden mit dem regen Schiffsverkehr kann diese Situation bei
Campingplätzen, die am Fluss liegen, zu Ruhestörungen führen.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Peter Sørensen

Dato : 18-01-03 18:10

Vi har for flere år siden været på denne plads og den opfylder
jeres krav så vidt jeg kan se http://www.laguna.de/

Mvh.

Peter