haster! nu er den total gal igen....
Fra : J.F.K

Dato : 18-01-03 12:11

I nat ca. kl. 03:00, holdt mit lokalnetværk op med at "virke"
Hvordan kan jeg "nulstille" alle oplysninger i winxp omkring netværk så jeg
kan starte et nyt op?
jeg har 3 pc'er forbundet med en switch (alle 100mbit) alle kører winxp.
nettet virker mellem pc 2 og 3 men min pc1 vil ikke noget noget som helst,
jeg har prøvet at sætte andre netkort i uden held.
jeg har tildelt nye ip adr. virker slet ikke pc1 vil ikke engang sender
"pakker" afsted!!!

Det er ikke godt idet mig og min makker sidder hos mig og holder "puter
weekend" og vi skulle jo gerne kunne spille ikk!

Nogen der har nogle ide'er

mvh. John

Fra : Jens

Dato : 18-01-03 12:30

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er ikke godt idet mig og min makker sidder hos mig og holder "puter
> weekend" og vi skulle jo gerne kunne spille ikk!

Fjern driverne til netkortet og genstart maskinen.

mvh Jens

Fra : J.F.K

Dato : 18-01-03 13:23

> jeg

> Fjern driverne til netkortet og genstart maskinen.
>
> mvh Jens

Ja det har jeg sådan set også gjort, men winxp "husker" stadig at der har
været et netkort i med et andet "mac nr." og med den ipadr. som det havde
før!
er jeg så nødtil at give det nye netkort en ny ip, eller må jeg køre videre
med samme ip?

mvh. John

Fra : Jens

Dato : 18-01-03 18:49

> [...]
> før!
> er jeg så nødtil at give det nye netkort en ny ip, eller må jeg køre

I dos skriv "ipconfig /release" derefter "ipconfig /renew" og så "ipconfig
/all"

Så er xp`s ip nulstillet, hvis du får at vide ingen netkort er i en gyldig
tilstand, giver du den en fat 192.168.0.10 ip genstarter og sætter den på
dhcp igen.
Så kan du i dos release, renew, og derefter se den nye ip.

mvh Jens