MS Windows
briani 27239
Win XP's indbyggede Firewall ?
Fra : kim

Dato : 18-01-03 08:05

Jeg er ikke sikker på om det er den rigtige gruppe, men jeg prøver.

Hvor effektiv er Win XP's indbyggede Firewall, for eksempel i forhold
til den gratis Zone-Alarm ?

Jeg bor nemlig i et boligkomplex med fælles internetforbindelse,
og en bekendt siger at jeg skal installere Zone-Alarm for at være
100% sikker.

Mvh Kim

Fra : Never Winternights

Dato : 18-01-03 09:55

Zone-Alarm er ikke gratis for det første.
Windows XP's indbygget Firewall er ikke særlig optimalt efter min mening.
Zone-Alarm laver tit ged i min NAV-opsætning.
Prøv lige TinyFirewall.

Mvh.
NWN

--
-=- [Windows 3.11 US] -=-
-=- [ATI 2Mb + Voodoo2 8Mb] -=-

Fra : Erik Dan

Dato : 18-01-03 10:23

"Never Winternights" <tilsalgnu@hotmail.com> wrote in message
> Zone-Alarm er ikke gratis for det første.
> ------------
Så er det da mærkeligt firmaet bag ZoneAlarm tilbyder "download free
ZoneAlarm"
http://makeashorterlink.com/?J5FF62223

/ Dan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 10:28

In dk.edb.system.ms-windows, Never Winternights wrote:

> [...]

Prøv at spørge i dk.edb.sikkerhed, der vil du sikkert få at vide at
firewalls er noget l*rt og at du hellere skulle tage dig lidt tid til
at sætte din computer op, så den er "sikker".

Windows XP's firewall blokerer kun for indgående trafik, ZoneAlarm
blokerer også for udgående (det kan være trojanske heste osv.).

Hvis du vil være 100% sikker, så hiv stikket ud af væggen.

> Zone-Alarm er ikke gratis for det første.

Jo, den gratis version er :)

> Windows XP's indbygget Firewall er ikke særlig optimalt efter
> min mening. Zone-Alarm laver tit ged i min NAV-opsætning.
> Prøv lige TinyFirewall.

Jeg bryder mig heller ikke meget om ZoneAlarm. Sidste gang jeg havde
en firewall, syntes jeg bedre om Kerio Personal Firewall (den som
før hed Tiny Personal Firewall).

--
Lars Stokholm

Fra : N/A

Dato : 18-01-03 10:29

Fra : DWM

Dato : 18-01-03 10:29

"Erik Dan" <hehe@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det da mærkeligt firmaet bag Zone Alarm tilbyder "download free
> ZoneAlarm"
> http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.js

Korrekt. Det er deres "basic protection" Zone Alarm. Zone Alarm Plus/Pro
er derimod ikke gratis.

/Kenneth Iversen

Fra : DWM

Dato : 18-01-03 10:28

"kim" <kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:X07W9.10$bf5.6@news.get2net.dk...
> Jeg bor nemlig i et boligkomplex med fælles internetforbindelse,
> og en bekendt siger at jeg skal installere Zone-Alarm for at være
> 100% sikker.

Du kan aldrig være 100% sikker uanset hvor mange firewalls du
har kørende. Jeg kender mange som foretrækker zonealarm fremfor
WinXP´s egen. Personligt bruger jeg Black Ice. Det er den jeg bedst
kan lide.

/Kenneth Iversen