Ftp spørgsmål
Fra : j

Dato : 18-01-03 07:08

når jeg prøver at starte G6 bullet bruger den den interne ip på min
speedstream2601 router(192.168.1.6) og ikke den
tildelte og bliver derfor aldrig aktiv på nettet, håber nogen kender
problemet og har en løsning
TIA

Fra : Per

Dato : 18-01-03 09:31

Hej J
"j" <j@j.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> speedstream2601 router(192.168.1.6) og ikke den
> tildelte og bliver derfor aldrig aktiv på nettet, håber nogen kender

Det lyder nu meget rigtigt, jeg kunne forestille mig at hvis det er en TDC
router skal du bruge ét specielt IP nr. hvor FTP bliver nattet igennem. Kig
i vejledningen. kunne fx. være 192.168.1.3

Hvis det er din egen router, skal du finde indstillingen der gør at FTP fra
ydersiden bliver nattet til den IP adr. på indersiden du vælger. Din PC
giver du så dette IP nr. og vupti kan din FTP server ses på Internettet på
dit yderside IP nr.

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.
www.kkom.dk

Fra : Jan Kleis Nielsen

Dato : 18-01-03 12:47

Under multi-ip settings i G6 skal du også sætte din eksterne ip (hvis den er
fast) ellers kan din server ikke klare passive.

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 18-01-03 14:45

On Sat, 18 Jan 2003 12:46:40 +0100, "Jan Kleis Nielsen" <mora@nospam.dk>
wrote:

>Under multi-ip settings i G6 skal du også sætte din eksterne ip (hvis den er
>fast) ellers kan din server ikke klare passive.

Jeg troede da at den skulle smides ind under den del hvor at
G6/BulletProof FTP server nævner at man skal skrive sin Eksterne IP ind
i forbindelse med passive mode.
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-01-03 08:54

Jeg kan se at du din ISP er teledanmark og hos dem har man bestemt, at hvis
du skal køre FTP server på internettet, så SKAL du bruge IP 192.168.1.4. Det
er simpelthen blevet "mappet" i routeren.
Hvis du bruger Win2000 eller WinXP, så er det muligt at give din maskine
mere end 1 IP, så hvis du VIL have at din maskine skal have IP 192.168.1.6,
så skal du tilføje den anden IP.
Dette gøres ved at højreklikke på "andre computere (other network places),
klik på egenskaber (propeties), højreklik på "lokal netværk", klik på
egenskaber, klik på internet protokol, klik på egenskaber, klik på
avanceret. Under IP adresses klikker du så på "tilføj" og skriver den nye IP
ind. Husk at man ikke behøver at genstarte.

Håber det hjælper

Morten Nielsen

Fra : Jens

Dato : 18-01-03 12:32

"Morten Nielsen" <Kingofchess@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Det
> er simpelthen blevet "mappet" i routeren.

Hvor har du det fra ?

mvh Jens

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-01-03 13:40

Det står i det matriale der fulgte med abonnementet. Nu bruger jeg PROacces
hvor der er en speedstreamrouter med. Jeg ved ikke om det er anderledes med
andre TDC løsninger, men sådan er det med min og den eneste måde at ændre
det, er at bede TDC om at ændre opsætningen. Det koster 1000 Kr. Man kan
selvfølgelig også bare selv købe en anden router og så selv sætte den op til
noget andet