Palmehavemusik stormer også frem
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-03 22:38

Ja, det er ikke bare dansktopmusikken som har kronede dage i disse år. Hvis
man ikke kan lide dansktopmusik skejer man efterhånden temmelig meget ud fra
mængden.

Men ikke nok med det. Folk vil simpelthen have den lette genre på alle leder
og kanter. Folk vil have mere og mere og lytter mere og mere til det. Mange
er efterhåndet helt euforiske. Vi har jo alle hørt om urolighederne i
Sverige når "Svend IIngvars"s kæmpe danseband giver de kendte
svensktopsange. Politiet siger at det er helt vildt. Folk hopper rundt på
borde og stole og er helt tovlige, både unge og ældre. Dansebandsmusikken
tilbedes efterhånden temmelig meget og en protestforening er dannet. Man
opfordrer folk til at lade være med at lytte til den slags musik. man
fortæller at pop-rock er under pres. Derfor foreningen. Hahah.... Det går
sgu godt her. Nå men her er det sidste nye:

IB GLINDEMAN OPLEVER AT SWINGMUSIKKEN HAR EN SAND RENAISSANCE
Ja, det måtte jo ske. Ib Gindemands Orkester, som spiller dejlig
behagelig svingende suppe-steg-og-is-musik, har fået et enormt come-back,
efter den helt vilde dansktop-renesance som vi ser skylle hen over Danmark i
disse år.

DER OPSTÅR EUFORISKE TILSTANDE OVER HELE DANMARK NÅR DE SPILLER
På orkesterets hjemmeside kan vi læse at Ib Glindeman aldrig havde
forestillet sig at orkesteret igen skulle komme tilbage på banen på denne
måde i disse år. Folk bliver helt euforiske når orkesteret spiller og de
oplever et hav af begejstring blandt publikum

UNGE PIGER VIL HAVE IB GLINDEMANS AUTOGRAF
Når orkestret skal spille beder unge piger ham skrive sin autograf på
deres arme

Hilsen Åge

Fra : Pipeline

Dato : 18-01-03 01:43

> [...]
Hvis
> man ikke kan lide dansktopmusik skejer man efterhånden temmelig meget ud

Ja, det kan man mærke! Især i radio og tv har
3-akkord-MIDI-playback-mælkekasse-bag-på-Puch-Maxi-musikken kronede dage!
Man hører ALDRIG ring-i-næsen musik mere.

> [...]
Mange
> er efterhåndet helt euforiske. Vi har jo alle hørt om urolighederne i

Næ, det er gået min næse(ring) forbi.

>...når "Svend IIngvars"s kæmpe danseband giver de kendte
> svensktopsange. Politiet siger at det er helt vildt. Folk hopper rundt på
> borde og stole og er helt tovlige, både unge og ældre.

Folk går vel amok når de hører hvad det er de har betalt for?

MVH
Pipeline

Fra : Erik Graversen

Dato : 18-01-03 10:47

Ok Åge!

Der faldt tiøren! Jeg har i længere tid troet at du mente det seriøst med
alt dit dansktop sluder. Nu kan jeg tydelig læse ud af dit indlæg at du
bare er en spasmager det prøver at sætte lidt rav i den her på listen.

Jeg var sku' lidt nervøs for at du faktisk mente det sluder du skrev
Men nu da det er afklaret kunne du så ikke gøre dine provokations indlæg
lidt kortere.

Mvh,

Erik.

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-03 13:16

Erik Graversen <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e292238$0$2543$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> alt dit dansktop sluder. Nu kan jeg tydelig læse ud af dit indlæg at du
> bare er en spasmager det prøver at sætte lidt rav i den her på listen.
________

Ib Glindeman er på salgslisten, omend han ikke er helt i top. Den type musik
så man aldrig før i tiden på en salgsliste. Det var totalt uhørt.

Hilsen Åge

Fra : Erik Graversen

Dato : 18-01-03 13:46

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3e294554$0$10979$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ib Glindeman er på salgslisten, omend han ikke er helt i top. Den type musik
> så man aldrig før i tiden på en salgsliste. Det var totalt uhørt.

Ib Glindeman ville nok blive temmelig stødt hvis han hørte du kaldte ham for
en "suppe-steg-og-is-musik"

Ib Glindeman er swing/jazz musik og kan ikke tages til indtægt for den changer
du taler for.

>UNGE PIGER VIL HAVE IB GLINDEMANS AUTOGRAF
> Når orkestret skal spille beder unge piger ham skrive sin autograf på
>deres arme

Unge piger vil have autografer af alt hvad der kan stå på en scene når de
har fået lidt inden for vesten! Tro mig

Mvh,

Erik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-03 13:58

Erik Graversen <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e294c2d$0$2537$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Ib Glindeman ville nok blive temmelig stødt hvis han hørte du kaldte ham
for
> en "suppe-steg-og-is-musik"
________

Ibbermand er kendt indenfor den genre. Han har spise-mad-musik-arrangementer
flere steder. Det man kalder Dinner-musik.
Desuden spillede han underlægningsmusik til mange danske folkekommedier;
"Mig og Mafiaen-serien" og "Soldater-kammerater-serien". Det var dejlig blød
dansktop-præget glad instrumental musik. Du ved så`n noget i stil med
"Olsen-banden-underlægningsmusik". Han er kendt i forbindelse med navne som
"Svend Gyldmark", "Bent Fabrisius Bjerre", "Ole Hoyer" og "Svend Nicolaisen.
Så`n er det. det kan man dårligt lave om på. Lide det eller ej.

Hilsen Åge