Rødhaler?
Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 10-03-01 00:47

Davs

Imens jeg har været på skiferie har en af mine lillebrors venner foræret mig
3 Røde Neon og 2 Rødhaler (tror jeg de hedder).
Det er en haj art ala Sølvhaj (tror jeg det hedder , som er sort med
røde finner.
Den ene er ca. 7 cm og den anden er ca. 5 cm. Den store er meget sort, og
den lille er grå/sølv der hvor den anden er sort.
Hvorfor er den der? Er det noget med dens køn, humør eller hvad?
Den er også meget stille, og ligger nede i bunden, hvorimod den anden er
meget livlig og farer rundt og spiser alger, snegle og lign....

Jeg har et 63 liters akvarium hvor der nu går 1 Blå Gurami, 3 Rød Neon og 2
Rødhaler.

På forhånd tak!

--
Regards [UC]Rapperand =)
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 10-03-01 00:51

> Imens jeg har været på skiferie har en af mine lillebrors venner foræret
mig
> 3 Røde Neon og 2 Rødhaler (tror jeg de hedder).

Forresten er det 2 dage siden de kom i mit akvarium!

Fra : Torsten Koster

Dato : 12-03-01 23:37

JEg tror "rødhalen" er en "Ildhale". Efter hvad jeg har læst er deres farver
kraftigere jo bedre de trives.

Hvis den anden er samme slags fisk , må den være syg.

vh
Torsten

Fra : Aardvark

Dato : 12-03-01 23:57

Nej har nu oxo set Labeo'er i mere 'grå' fremtoning i gode akvarier...er
faktisk enig i at dette kunne være hunner...som så mange arter....de mindre
kønne er hunner....vi mennesker er vel bare et unikum mht køns-forskelle

/Brian

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 13-03-01 07:53

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> wrote in message
> [...]
mindre
> kønne er hunner....vi mennesker er vel bare et unikum mht køns-forskelle

Det er en hun:
http://www.akvarie-galleri.dk/Artikler/Smerling/labeo_bicolor.htm

Den opfører sig helt normalt nu (som den anden), den var åbenbart bare lidt
genert overfor sine nye venner

Forresten har de 2 rødhaler lige ædt/dræbt de 50-70 snegle der var, sejt!

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 13-03-01 12:38

Hmmm det er en meget hidsig fisk! :-/
Den ene af de 3 Rød Neon jeg har har vist fået bank af den, den ser ikke
helt rask ud (den var rask og flot i morges)
Og den er også lidt i totterne på de 2 andre Neon...

Kan jeg gøre noget ved det?

Hvilke fisk er gode sammen med den?
Jeg har 2 Rødhaler, 1 Blå Gurami og 2-3 Rød Neon (som nok ikke er der ret
længe, giver dem måske til en ven)...
Gurami, hvilke? Scalara? Plecostomus (kan sq ikke stave det) malle?
Andre forslag er velkomne!'
Det er et 63 liters akvarie med masser af planter, rødder og sten!