facts vedr. HCM
Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 17-01-03 22:15

Hej alle

Måske har jeg misset dette i forbindelse med alle de mange indlæg, tråden
blev godt nok lang,også for lang til at jeg kunne overskue det.

Men da jeg som ny MCO ejer
(- på søndag - kan næsten ikke vente....))),
læste dette, blev jeg da noget bekymret, hvad i himlens navn var det jeg
havde kastet mig ud i. I forbindelse med at lære/vide mest muligt om racen,
har jeg været på utallige hjemmesider, og mente at have læst noget på de
svenske, så tilbage og kigge...
Mange af avlerne skriver de tester for HCM og HD, og minsandten det lykkedes
mig at finde een der henviser til en artikel
http://members.aol.com/jchinitz/hcm/hcmbr400.pdf
Jeg har endnu ikke læst den, men føler nok at jeg har brug for at vide mere,
facts eller bedre end formodninger, ikk´?

Forøvrigt den side hvor jeg fandt linket havde skrevet omkring det at teste,
rigtig godt, det kunne mange i DK lære af.

Mange hilsner
Pia BJ

Bare som oplysning, der er en nyhedsgruppe, der hedder
mudderkastning -))))
(jeg ku´ikk´la´vær´!)

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 17-01-03 22:18

Ups jeg glemte at skrive hvor
http://www.algonet.se/~awkr/
undskyld!

Pia BJ

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 17-01-03 23:30

Hej Pia

Først tillykke med missen *S*, selvfølgelig bliver man da noget rystet over
den debat der har været igang, jeg selv inkl.

Men tror såmænd ikke MCO har mere sygdom end så mange andre katteracer, det
er bare lige nu man høre en masse om det, hvilket for mig har været
lærerigt, så kan da bestemt bruge debatten positivt selv om ikke alle
indlægene har været det.

Så selvfølgelig er det vigtigt at sætte sig ind i både linierne og sygdomme
ved "sin" race, lige meget hvad race det er, og har da selv også søgt rundt
omkring efter oplysninger om bla. HCM, som jo altså også kan forekomme ved
"min" race sammen med andre sygdomme.

Håber du får en masse gode år med din mis, det bliver spændene at evt. høre
mere om den.

MVH
Gitte

DK Sacala´s Norske Skovkatte