MS Windows
briani 27239
XP: mus og keyboard fryser
Fra : Wiljan

Dato : 17-01-03 19:08

Hej

Jeg har købt en helt ny PC en XPC Shuttle

FS51 Mother board
2.0 Ghz Celeron
256MB ram
40 GB disk

Jeg har installeret win XP dansk SR1

Alting funger fint, men bare ikke når maskinen skal restore windows desktop
efter screen save så sker der det at når jeg rører musen så kommer windows
tilbage på skærmem og 1 ud af 5 gange fryser både mus og keyboard (
(det er lige gyldigt hvilken screen saver jeg bruger)
men maskinen kører stadig , så hvis jeg trykker på powerknapper så lukker
PC'eren helt normalt ned igen og kan så restartes og det hele virker igen.

Hvis jeg slår screen saver fra kommer fejlen aldrig.

det er ikke temperatur afhængigt da det kan ske få minuter efter start .

Jeg har upgraderet BIOS til FS51S038.ROM oprindeligt kom den med 031
Jeg har installeret de seneste XP driver fra Shuttle.com

Jeg har prøvet at tage en harddisk med win98se på og boote fra denne så er
der ikke problemer.

det sidste jeg har gjort er at installer XP en gang til på toppen af den
første XP jeg havde installeret dog uden at formater da jeg gerne ville
beholde de ting der eller er på maskinen.

jeg har nu prøvet med et andet og nu trådlåst keybord / mus samme resultal,
dog skal siges der på recieveren sider en lysdiode der normalt blinker
orange under nomal drift den skifter til rød når fejlen opstår.

både kabel og trådløs keybord/mus tilslutninger er alle via PS2 stik

Jeg har brug for et godt råd

Venlig hilsen Jan