brug af stifinder over vpn
Fra : news

Dato : 18-01-03 00:07

er det muligt at configurer vpn boxen (soho) (eller win98 computeren) så jeg
kan se en anden computer over vnp tunellen, f.eks. i stifinder, så jeg kan
se maper og filer, slete og kopiere dem, jeg ønsker at opsætte det så det
fungere som et lokalt netværk, er det muligt ?

jeg bruger i dag netop, men syntes ikke det opfylder mit behov, f.eks. til
backup over vpn tunellen.

Fra : Per

Dato : 18-01-03 09:34

Hej AK
"news" <ak@el-huset.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fungere som et lokalt netværk, er det muligt ?
>
> jeg bruger i dag netop, men syntes ikke det opfylder mit behov, f.eks. til

Hvis du skal kunne se de andre i på nettet skal i være i samme
arbejdsgruppe, og mapper / drev skal være delt.

Hvilken VPN boks bruger du ( Cisco SoHo / win98 er ikke VPN bokse !! )

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.
www.kkom.dk

Fra : news

Dato : 18-01-03 13:52

Jeg bruger nedenstående SOHO med VPN og win 98 på mine pc,er i netværket

Firewall 5.1.6
Jul 24 2002
Boot ROM 3.7
Platform WatchGuard SOHO
Hardware Hardware DES Support (Corona)

Alle pc,er har samme arbejdsguppe, og udskrift og fildeling er aktiveret,
samt deling af de enkelte harddiske. (ikon med hånd under )

Ip adresserne er ikke ens i hver ende af VPN forbindelsen f.eks.
192.168.10.1 det ene sted og 192.168.11.1 det andet sted er det et problem.
?

M.V.H Allan

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-01-03 21:27

news wrote in mail, at 18-01-03 13:51:

> [...]

> Ip adresserne er ikke ens i hver ende af VPN forbindelsen f.eks.
> 192.168.10.1 det ene sted og 192.168.11.1 det andet sted er det et problem.

Det er nødvendigt, for at VPN kan fungere.

Netbios-navne kan ikke routes. Der er muligheder for at omgå det vha.
lmhosts eller wins-servere.

Der er en hurtig genvejs-mulighed: I f.eks. stifinders adresse-linie at
skrive "\\ip.nummer.på.pc.med.delt.ressource"

Morten Christensen

Fra : Per

Dato : 18-01-03 19:15

> [...]
> fungere som et lokalt netværk, er det muligt ?
>
> jeg bruger i dag netop, men syntes ikke det opfylder mit behov, f.eks. til

Har du tilrettet lmhost filen i windows biblioteket?

Se eks. i lmhost.sam ned en teksteditor.

Dine ip adresser på hver site må ikke ligge i samme subnet, ellers routes
der ikke ud af routeren
--

Hilsen
Per Jørgensen

Fra : news

Dato : 20-01-03 01:14

"Per" <per.k.jorgensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "news" <ak@el-huset.com> skrev i en meddelelse
> jeg

til

> Har du tilrettet lmhost filen i windows biblioteket?

Nej, den har jeg ikke rettet i, det ser lidt "lang håret ud", måske nogen
kunne komme med et eksempel
på hvad der kunne stå i filen lmhost.sam

> Se eks. i lmhost.sam ned en teksteditor.
>
> Dine ip adresser på hver site må ikke ligge i samme subnet, ellers routes
> der ikke ud af routeren
Mit netværk fungerer ellers fint over VPN ( altså bortset fra ovenstående
problem), subnetmasken er den samme begge steder, ( 255.255.255.0 ) skal
jeg rette den ene. ?

Morten Christensen skriver at ip adresserne skal være i samme "net", for at
VPN skal kunne virke, men det virker jo egentlig, så vil det hjælpe noget at
rette ip adresserne, så de er "ens" f.eks.
192.168.10.1 det ene sted og 192.168.10.2 det andet sted.

Ville det evt. værer lettere med win2000 eller XP, da jeg alligevel
overvejer at skifte pga. manglende stabilitet.

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-01-03 21:05

news wrote in mail, at 20-01-03 01:13:

> [...]
> rette ip adresserne, så de er "ens" f.eks.
> 192.168.10.1 det ene sted og 192.168.10.2 det andet sted.

Så udtrykker jeg mig kluntet. Hver VPN-"ende" skal have sit eget subnet
for at endens router kan regne ud, at signalerne skal sendes igennem
VPN-tunnelen istedet for at løbe rundt på lokal-nettet.

Morten Christensen

Fra : Jesper Raabjerg Lars~

Dato : 23-01-03 22:45

> [...]

til

> Har du tilrettet lmhost filen i windows biblioteket?
>
> Se eks. i lmhost.sam ned en teksteditor.

Der skal åbnes for netbios i vpn routeren

Jesper