Mobilix MayDay på GSM900 telefon
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-03-01 23:59

Hej!

Jeg har investeret i et MayDay cash abonnement hos Mobilix, men
telefonen (kun GSM900) skriver Sonofon ved nettet. Er det fordi (gæt) at
Mobilix egentligt kun har anpart i GSM1800-nettet og dermed låner
(sikkert i dyre domme) GSM900-nettet fra Sonofon?

--
Regards/Mvh Kim Voss Schrader
Købe / sælge varer?   Så brug "dk.marked" grupperne.

Fra : Christian Mygind

Dato : 10-03-01 00:28

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mobilix egentligt kun har anpart i GSM1800-nettet og dermed låner
> (sikkert i dyre domme) GSM900-nettet fra Sonofon?

Jeeeep.

>Dyre domme: SÅ dyrt kan det heller ikke være; Mobilix er stadigvæk 50 ører
billigere end Sonofon på Sonofons eget net, taletidskontowise.

/Chr

Fra : jan steen sørensen

Dato : 10-03-01 11:04

Mobilix har deres eget 1800 net, ligesom også Telia har deres eget net
(TeleDK og Sonofon udbygger også deres 1800 net, dog i et lidt langsommere
tempo.
Dog kan man læse på Mobilix's hjemmeside at de nu HAR tændt (Frederikshavn)
for den første 900 sender - for i løbet af kort (?) tid at blive
landsdækkende på mobil med deres eget net 100% - det samme gælder Telia som
forventer at blive landsdækkende i løbet af udgangen af 2002.

- vælg en Dualband telefon så får du også fordel af lavere priser i EGET
net!

en der glæder sig
Jan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-03-01 13:46

Hej!

"jan steen sørensen" wrote:

> - vælg en Dualband telefon så får du også fordel af lavere priser i EGET
> net!

Ja, ja, men jeg skal aldrig ringe op til andre, kun modtage opkald :)

Nå nej, jeg skal ringe de 100,- op hvert år, men det er også alt...

Fra : jan steen sørensen

Dato : 10-03-01 14:19

Kim Voss Schrader skrev i meddelelsen <3AAA220B.AFB43337@kampsax.dtu.dk>...

>Ja, ja, men jeg skal aldrig ringe op til andre, kun modtage opkald :)

så kan du jo glæde dig over bedre kapasitet og dækning, højere kvalitet i
samtalen på 1800 net, og med dualband telefon samtidig få bedre kvalitet for
begge parter

>Nå nej, jeg skal ringe de 100,- op hvert år, men det er også alt...

betragt det som et abon. og du har danmarks billigste!
Jan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-03-01 14:40

Hej!

"jan steen sørensen" wrote:

> så kan du jo glæde dig over bedre kapasitet og dækning, højere kvalitet i
> samtalen på 1800 net, og med dualband telefon samtidig få bedre kvalitet for
> begge parter

Tjoo :)

> betragt det som et abon. og du har danmarks billigste!

Helt sikkert.