dynamisk img width
Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 18-01-03 00:47

Følgende side virker fint i mozilla/galeon/netscape/osv men hverken i
opera eller ie, hvad gør jeg galt? og vigtigere hvordan kan jeg få ie og
opera til også at vise det ordenligt?

http://rocekiller.dk

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 19-01-03 23:10

On Sat, 18 Jan 2003 00:46:49 +0100, Bjarke Freund-Hansen wrote:

> Følgende side virker fint i mozilla/galeon/netscape/osv men hverken i
> opera eller ie, hvad gør jeg galt? og vigtigere hvordan kan jeg få ie og
> opera til også at vise det ordenligt?

> http://rocekiller.dk

Slet ingen der har en løsning, det må da være et problem mange andre har
bøvlet med? Eller er jeg den første som vil have et horisontalt billede
der fylder hele bredden?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-01-03 23:58

"Bjarke Freund-Hansen" <usenet_pan@rocekiller.dk> > > Følgende side virker
> [...]
>
> Slet ingen der har en løsning, det må da være et problem mange andre har
> bøvlet med? Eller er jeg den første som vil have et horisontalt billede

Jeg tror, du kan løse problemet på denne måde:

Først lægger du den midterste del af bjælken ind som baggrund i en <div>
fastlåst øverst på siden. Lad bare dette billede være 2000 px bred, det
betyder intet, så længe det er et baggrundsbillede.

Derefter lægger du de to endestykker ovenpå i hver sin ende i <div>'er, der
er låst fast til hver sin side af skærmen med position:absolute;left:0
eller right:0

Det forstår alle moderne browsere.

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-01-03 02:39

"Bjarke Freund-Hansen" <usenet_pan@rocekiller.dk> writes:

> Slet ingen der har en løsning, det må da være et problem mange andre har
> bøvlet med? Eller er jeg den første som vil have et horisontalt billede
> der fylder hele bredden?

Hvis jeg ændrer linjen til:

style="width:auto;left:45px;right:10px;position:absolute;">fisk</div>

altså sætter den til at fylde fra 45px til 100%+10px, og bredden
*ikke* sat til noget (auto er default) så ser den ud til at have den
rigtige størrelse i Opera.

Kan du bruge det til noget?
/L

Fra : N/A

Dato : 20-01-03 09:58

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-01-03 09:58

"Bjarke Freund-Hansen" <usenet_pan@rocekiller.dk> writes:

> Jeg kan ikke rigtig få det til at virke som du siger det, du vil have jeg
> skal få det til at se sådan ud?
>
> div#headertopmid {
> position: absolute;
> top: 0px;
> left: 45px;
> right: 27px;
> height: 15px;
> width: auto; <-- Uden den her linie?
> min-width: 200px;
> max-width: none;
> background-image: url("img/wterm-topmid.png");
> [...]

Det ser rimeligt ud. Drop width og max-width, de har alligevel deres
default-værdier, og ikke alle browsere forstår max-width.

Jeg fandt også ud af at right:27px så forkert ud, og 15px passede bedre.
Jeg kan ikke lige forklare hvorfor.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com 'Faith without judgement