Skærme
Fijala 3554
Test din skærm
Fra : Aezay

Dato : 17-01-03 23:50

Efter jeg fik min 19" SAMSUNG SyncMaster 957p lavede jeg to programmer.

[QRes]
Her kan du hurtig skifte opløsning, med mulighed for at filtrere uønskede
opløsninger væk så du kun for dem der er relevant for dig.

[Monitor Test]
Sad og legede lidt med ren windows gdi api. Disse tests undersøger din
skærm på forskellige punkter.

Programmerne kan hentes her:
http://aezay.dk/aezay/other/Monitor_Tools/

Lad mig hører hvad i syntes om disse programmer

/Anders

Fra : MP Jakobsen

Dato : 18-01-03 01:56

Super lækkert med en så simpel monitor tester. Hvad gør man hvis en af ens
farver ikke 'passer' med de andre farver? Min røde farve ser ud til at ligge
en halv pixel højere end de andre farver... Kan man overhovedet gøre noget
ved det? Det generer mig jo ikke til hverdag.

Fra : ha

Dato : 18-01-03 10:39

Jeg får en error på QRes. Jeg har mailet dig et
billede.

mvh
ha

Fra : Aezay

Dato : 18-01-03 14:09

Lidt nytting information til MonitorTest:

- For at læse om den aktive test tryk "H".
- Test F6 og F8 ser ud til at have nogle problemer under WinXP.

Nytting information til QRes:

- Da aspect filteret bruger et "." som decimal seperator kommer
der en fejlbesked hvis ikke du har sat windows til at bruge "."
som seperator.
- Hold Ctrl nede når du skifter "mode" i Win9x/Me for at ændre
refresh rate.

/Anders

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-01-03 15:55

"Aezay" <spam@safe.com> wrote in

> - Test F6 og F8 ser ud til at have nogle problemer under WinXP.

Jeg har ingen problemer - Windows XP Pro (UK) SP1, samt alle updates
til dato er installeret.

Grafikkort: Ti-4200
Driver: Detonator 41.09

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Esben

Dato : 18-01-03 16:07

"Aezay" <spam@safe.com> skrev i en meddelelse

> [Monitor Test]
> Sad og legede lidt med ren windows gdi api. Disse tests undersøger din
> skærm på forskellige punkter.

Jeg lagde mærke til en pudsig detalje i en af testene - den hvor
vandrette og lodrette røde, grønne og blå streger helst skal flugte (er
det konvergens?). Hvis jeg fokuserer på en vandret streg og samtidig
tilter hovedet op og ned, mens jeg stadig fokuserer på samme streg, så
forskydes stregerne alt efter hvor meget jeg tilter hovedet. Dette
skyldes sandsynligvis at jeg bruger briller. Kunne jeg få andre der
bruger briller til at lave den samme test?

--
Esben

Fra : Klaus G.

Dato : 19-01-03 17:59

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> skyldes sandsynligvis at jeg bruger briller. Kunne jeg få andre der
> bruger briller til at lave den samme test?

Samme problem her. Men er man nærsynet(er jeg), så kan man jo bare tage
brillerne af :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch