strejfende katte
Fra : Kitty Leopold

Dato : 10-03-01 00:06

Kære alle tak for de hurtige svar.

Rådet med en løbegård vil blive taget med i mine overvejelser, men jeg tror
også jeg vil få taget en blodprøve ved lejlighed.

Men så vil jeg gerne til gengæld fortælle om hvordan jeg fik overtalt min
bedre halvdel til at vi skulle have kat.

Vi fik nemlig besøg af genboens flotte Max. En sommerdag spadserede han
ganske simpelt ind af en åbenstående dør satte sig ned og charmerede hele
huset som han derefter inddrog i sit teritorium. Og her havde jeg i flere år
forsøgt at overtale min bedre halvdel til at få kat. Næ ikke tale om, katte
var reserverede halvvilde dyr man ikke kunne få et ordentligt forhold til -
og se så hvad der skete efter ganske få besøg.

Jeg bor ganske fredeligt - ikke ret mange biler - og har altid elsket at få
besøg af både naboers børn, hunde og katte, det kan der komme meget godt ud
af.

Mange hilsner Kitty

Fra : Kirsten Hess

Dato : 11-03-01 14:10

Der er en flerdelt meddelelse i MIME-format.
--------------0FE1D7B904F782651C544C53

Kitty Leopold skriver:

> [...]
> var reserverede halvvilde dyr man ikke kunne få et ordentligt forhold til -
> og se så hvad der skete efter ganske få besøg.

Hej Kitty.

> Det var det samme hos os. Naboens kat Pingo fik heldigvis charmeret sig ind i
> Sørens hjerte, og det til trods for at Pingo har sine helt bestemte meninger
> om hvordan og hvorlænge, han vil kæle. Når det er nok, bliver man bidt - og
> han markerer ikke kun.

Takket være Pingo har vi nu Frida, men Pingo vil altid have en særlig plads hos
os, og derfor accepterer jeg at skulle fodre to katte. Især Pingo elsker vådt
foder - de to for hver halvdelen af en dåse specific. Hvis Frida ikke gider -
æder Pingo det hele, og så går han måske frivilligt hjem.

Hilsen fra
Kirsten

> [...]
> besøg af både naboers børn, hunde og katte, det kan der komme meget godt ud

begin:vcard
n:Hess;Kirsten
tel;home:49132265
x-mozilla-html:FALSE
adr:;;Roligheds Alle 7;Espergærde;;3060;Danmark
version:2.1
email;internet:kirsten.hess@wanadoo.dk
title:Kirsten Hess
fn:Kirsten Hess
end:vcard

--------------0FE1D7B904F782651C544C53--

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 11-03-01 15:10

Kitty Leopold wrote:

> Kære alle tak for de hurtige svar.
>
> Rådet med en løbegård vil blive taget med i mine overvejelser, men jeg tror
> også jeg vil få taget en blodprøve ved lejlighed.

Uhh...hvis jeg havde en have, ville jeg allerede være igang med sav, skruer og
nethegn....

> [...]
> var reserverede halvvilde dyr man ikke kunne få et ordentligt forhold til -
> og se så hvad der skete efter ganske få besøg.

Katte har den der ganske særlige evne til at fortrylle omgivelserne...

> Jeg bor ganske fredeligt - ikke ret mange biler - og har altid elsket at få
> besøg af både naboers børn, hunde og katte, det kan der komme meget godt ud
> af.

Desværre har ikke alle mennesker dit syn på uanmeldte gæster af den ene og den
anden art, så den slags kan der desværre også komme ganske triste episoder ud af
den slags besøg. Fx sker det jo, at folk idømmes meget små bøder for at knække
halsen på naboens kat, fordi de er trætte af poter på bilens lak....
- Gitte