Manuel indstilling af RAM-hastighed
Fra : Thomas Hvalsø Sørens~

Dato : 18-01-03 03:53

Jeg har et ASUS A7V333-X bundkort med en Athlon XP 2100+ CPU og 256 MB DDR
(Samsung PC2700).
I CMOS-opsætningen har jeg mulighed for, at vælge imellem følgende
RAM-hastighedsindstillinger:

"Auto"
"266 MHz"
"333 MHz"

Som standard står kortet til "Auto", men jeg ved ikke, om der køres med 266
eller 333 MHz i denne tilstand.
Hvordan kan jeg kontrollere RAM-hastigheden, og er det overhovedet muligt at
køre 333 MHz DDR-speed (- hvilket jeg jo gerne vil, når RAM'ene nu
understøtter det) på denne systemkonfiguration, uden at overclocke CPU'en?

På forhånd tak

Thomas Hvalsø Sørensen

Fra : Epic\(5270\)

Dato : 18-01-03 10:24