Serious sam kan ikke køre
Fra : Anet

Dato : 17-01-03 18:47

Jeg har købt Serious Sam til mine børn. Men cd´en vil ikke køre på nogen af
vores computere. Når den skal til at gå i gang så bliver timeglasset dobbelt
så stort som sædvanligt og så bliver der bare sort skærm. På den store af
computerne kommer den så med en fejlmeddelelse om at noget videodriver på 16
bit. Siger det nogen noget så hjælp mig venligst lidt videre.

--
Hilsen
Annette

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 17-01-03 19:32

Lidt mere info om hvad den "store PC" meddeler ville være rart at vide så
man kan hjælpe dig videre... yderligere vil info om din PC's hardware og
windows version også hjælpe...
Ellers så prøv på den store PC at sætte skærm-farverne til true-color =
32bit farver under skærmindstillinger... hvis du køre i 16bit kan det nemlig
være at Serious sam ikke vil starte op.
MVH
Niels

Anet <anet49@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e284186$0$10994$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 13:43

jeg kører xp på den store og Me på den lille maskine. begge maskiner står
til 32. jeg har prøvet at sætte dem til 16 bit men det hjalp heller ikke.
Begge er 17 tommer skærme. Andre spil kan godt køre på begge maskiner.

--
Hilsen
Annette

Fra : Morten Tórsson

Dato : 18-01-03 20:57

Anet wrote:
> Jeg har købt Serious Sam til mine børn.

Lol, ja det skal nok vise sig at blive til din fordel i fremtiden, når de
render rundt på gaderne og skyder folk ned.

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 21:07

Det er lidt svært når alle kammeraterne har spillet og det er ret populært
lige nu her hvor vi bor. Ville nu også helst have at det var noget
puzzlespil de sad med istedet men sådan er verdenen desværre ikke indrettet
i dag.

--
Hilsen
Annette

Fra : Morten Tórsson

Dato : 18-01-03 22:48

Anet wrote:
> [...]
> populært lige nu her hvor vi bor. Ville nu også helst have at det var
> noget puzzlespil de sad med istedet men sådan er verdenen desværre

Ja, jeg kan se problemet. Svært ikke at give sine børn lov til at lege med
noget de andre børn leger med, men måske det betaler sig i længden at være
håndfast, I dunno. Det er der sikkert en masse børnepsykologer der har
skrevet noget om

/Morten

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 23:16

ja deres opdragelse er normalt meget håndfast men de deres kammerater
spiller det inde på computercafeen.
Børnene er 11 og 13 år gamle.

--
Hilsen
Annette

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-01-03 13:44

Anet wrote:
> ja deres opdragelse er normalt meget håndfast men de deres kammerater
> spiller det inde på computercafeen.
> Børnene er 11 og 13 år gamle.

Det skal du ikke tænke på. jeg har spillet computerspil siden jeg var 5 (er
22 nu) og er på ingen måde et mere voldeligt menneske end dem af mine
venner, der ikke har spillet så mange spil. Hvis opdragelsen ellers er i
orden og de har et sundt kammeratskab omkring spillene (og hvis de spiller
på netcafé så vil jeg sige, at det har de) så skal du ikke være bange for
noget...
Jeg interesseret mig meget for spil, og kan bruge mange timer på dem. Og det
har jeg altid gjort. Det stopper mig dog ikke fra at gå til koncerter, på
udstillinger, på stranden osv. samt spille med i flere bands og udfolde mig
kreativt på flere andre punkter.
Et spil som Serious Sam er ikke skadeligt for andre børn end dem, der på en
eller anden måde ellers ikke kan skelne mellem virkelighed og fiktion. Og
hvis de ikke kan det, kunne det lige så vel være nyhederne der gjorde dem
voldelige. Dine børn lyder ikke som sådan nogen.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 21:13

In dk.spil.computer, Morten Tórsson wrote:

> Lol, ja det skal nok vise sig at blive til din fordel i
> fremtiden, når de render rundt på gaderne og skyder folk ned.

Hvis ikke du kan hjælpe så flet næbbet.

--
Lars Stokholm

Fra : Morten Tórsson

Dato : 18-01-03 22:04

Lars Stokholm wrote:

> Hvis ikke du kan hjælpe så flet næbbet.

Og hvad hjalp du med, kegle ?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 22:47

In dk.spil.computer, Morten Tórsson wrote:

[Computerspil er dødsensfarlige]

> Og hvad hjalp du med, kegle ?

Naiv som jeg er, forventede jeg at du ville lukke munden. Det er vi
vist alle bedst tjent med.

XFUT: dk.snak.mudderkastning (svar på dette indlæg havner der)

--
Lars Stokholm

Fra : P N

Dato : 19-01-03 01:26

On Sat, 18 Jan 2003 20:56:40 +0100, "Morten Tórsson"
<grynheim@online.no> wrote:

>Lol, ja det skal nok vise sig at blive til din fordel i fremtiden, når de
>render rundt på gaderne og skyder folk ned.

Hvis du virkeligt tror på at Serious Sam er skadeligt
for børn, så har du enten ikke set spillet eller så er
du mere naiv end godt er.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 19-01-03 16:21

Øh - guys ! damens problem er at Serious sam ikke køre ? lidt hjælp der
!....
Og mht al den vold+børn snak så kan hendes børn jo ikke blive "skadet" for
at Serous Sam kommer til at virke :)
-Niels-

P N <nospam@invalid.mail> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f1sj2vgsroik7jvpsf5fhrraag2b3v1qug@4ax.com...

Fra : Anet

Dato : 20-01-03 13:41

Mine børn er nu søde og kender godt forskel på godt og ondt. Vi har bare to
computere herhjemme hvor de sidder og spiller lidt når jeg er hjemme så det
foregår skam under voksen opsyn *smiler*, men jeg kan stadig ikke få det til
at virke.

--
Hilsen
Annette

Fra : P N

Dato : 20-01-03 13:56

On Mon, 20 Jan 2003 13:41:15 +0100, "Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

>men jeg kan stadig ikke få det til at virke.

Prøv at opdatere DirectX. Den plejer at være med på
de fleste spil CD'er. Hvis ikke kan den hentes gratis
hos Microsoft.

Du kan også prøve at opdatere grafikkort driveren til
sidste nye model. Det er påkrævet ved mange nyere
spil.

mvh PN

Fra : GINGE

Dato : 20-01-03 16:17

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
16
> bit. Siger det nogen noget så hjælp mig venligst lidt videre.

Det kunne godt lyde som om at det er din cd det er galt med, Prøv at tage
den med et andet sted hen og se om den virker der.

GINGE