Skærme
Fijala 3554
Rengøring
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-01-03 18:24

Hvilket middel er bedst til at rengøre crt skærme med ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 17-01-03 18:55

Michael Lund Sørensen wrote:

> Hvilket middel er bedst til at rengøre crt skærme med ?
<snip>

En tør,blød og fnugfri klud er det eneste der med sikkerhed ikke
kan skade coatingen - hvad du ellers kan bruge afhænger af
hvilken coating skærmen er født med.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Sune Seeger

Dato : 21-01-03 17:56

Jeg vil bare gerne vide hvad coating er

Sune

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-01-03 22:19

"Sune Seeger" <sune.seger@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil bare gerne vide hvad coating er
>
> Sune

Det er en belægning der reducere opfangelsen af støv på skærmen. Rengør du
skærmen grundigt fjerner du denne belægning og det er netop det jeg vil
undgå, og der stilte spørgsmålet.
Thomas' svar er ganske godt, men nogle skærme tiltrækker fingreaftryk og det
er svært at få dem væk igen. Lidt vindues polering kan bruges, men det
efterlder striber/mærker og kan ødelægge belægningen.

Og så vil jeg gerne have at du spørger/svarer under det der allerede er
skrevet !

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-01-03 06:24

Sune Seeger wrote:
> Jeg vil bare gerne vide hvad coating er

Det er en tynd belægning på fronten af CRT-skærme som reducerer
reflektioner fra lyskilder i nærheden.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 20-01-03 23:19

> Hvilket middel er bedst til at rengøre crt skærme med ?

Hvis det er en gammel / billig skærm uden sådan et fint lag et eller andet
på, så er de servietter man får til forruden på tankstationer ganske gode...