form - mail
Fra : Palle Jørgensen

Dato : 17-01-03 17:17

Jeg er rendt ind i et problem som sikkert nemt kan løses.
Jeg har en ganske almindelig html form

eks.

<FORM METHOD=POST ACTION="formsvar.php">
Navn:<INPUT TYPE=TEXT NAME=navn><br>
Adresse:<INPUT TYPE=TEXT NAME="adresse"><br>
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Send">
</form>

Som sender kaldet til en svarside "formsvar.php"

eks.

<?php

echo $navn;
echo "<br>";
echo $adresse;
echo "<br>";

?>

Dette virker fint, men mit problem er at formen samtidig skal sendes som E
mail til mig hvordan "pokker" gør jeg det.

Det skal bruges til en side hvor der kan bestilles varer (via en form), så
afsenderen får svar tilbage "formsvar.php" og at der samtidig bliver sendt
en mail til mig med bestillingen.

m.v.h. Palle

Fra : Morten Trab

Dato : 17-01-03 17:40

"Palle Jørgensen" <palle@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dette virker fint, men mit problem er at formen samtidig skal sendes som E
> mail til mig hvordan "pokker" gør jeg det.

echo $navn."<br>";
echo $adresse."<br>";

$body = $navn."\n";
$body = $body.$adresse."\n";

mail("din@email.dk", "Ny bestilling", $body, "From: Afsender
<afsender@email.dk>\r\n");
/* ^modtager^ ^subject^ */
?>

Sådan skulle det sagtens kunne klares...

--
Morten Trab - http://www.blackchart.dk
Ved mail, fjern da REMOVE i adressen, men send kun en mail til mig hvis jeg

http://modeltog.blackchart.dk - Følg med i opbygningen af min modelbane