Skærme
Fijala 3554
Ny skærm
Fra : Torben Leander

Dato : 09-03-01 23:21

Hej alle !

Jeg har en Sony 200SX 17 tommer skærm, som jeg har været godt tilfreds med.
Men jeg vil gerne have en skærm med en højere opløsning. Jeg vil gerne op i
1280x1024 minimum 85Hz. Den jeg har nu klare kun 60 Hz i den opløsning.

Jeg har været en tur forbi Zitech. Der kiggede jeg på LG Flatron skærmene.
Model 17Flatron 776FM og 17 Flatron 795FT Plus.

Flere har sagt til mig at Sony skærmen er bedre end LG Flatron. Jeg ved ikke
rigtig hvad jeg skal tro, for jeg syntes da bestemt ikke at Sony skærmene er
helt fejlfri. Jeg har haft to forskellige og de havde da begge lidt
problemer med konvergensen. Jeg ved da selvfølgelig om det bare er mig der
har været uheldig, men det tror jeg nu ikke.

Hvad er jeres erfaring med Sony og LG Flatron ?

Hilsen
Torben Leander Andersen.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 10-03-01 13:00

Jeg forstår heller ikke hvorfor mange synes Sony skærme er så gode!

Ydermere laver LG nogle RIGTIG gode 17" skærme til meget fornuftige
priser. Så dem ville jeg holde på.

Mvh. Brian

Fra : Torben Leander

Dato : 10-03-01 13:47

Hej igen !

Det bliver nok også en af LG Flatron skærmene jeg køber.
Zitech oplyser at 776FM kan klare 1280x1024 i 85 Hz, men på LG's hjemmeside
står der at den kun kan køre 60 Hz og det er for lidt.
Jeg kan ellers godt lide designet på den skærm og billedet ikke mindst. De
to de havde stående i deres udstilling, havde et knald godt billede. det
havde den større model 795 plus selvfølgelig også, men designet på den
ligner alle andre skærme. ( Forandring fryder ).

Hilsen
Torben Leander Andersen.

Fra : Brian Olsen

Dato : 10-03-01 14:01

"Torben Leander" <nn@nn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde den større model 795 plus selvfølgelig også, men designet på den
> ligner alle andre skærme. ( Forandring fryder ).

Hej Torben

Har du overvejet Eizo´s F520 ???
Den kører 1280x1024 i 89 Hz el. 1024x768 i 118 Hz
Den kan købes i NEM Computer til 3745,- (Zitech tager over 4k for samme
skærm)

MVH
Brian Olsen

Fra : Torben Leander

Dato : 10-03-01 18:38

Hej igen !

Jeg har på et tidspunkt betraktet Eizo som værende kongen, hvad skærme
angår.
Jeg købte en Eizo skærm hos Zitech. Kom glad hjem og satte den til min
computer, hvor jeg så opdagede at den havde ikke mindre end fire fejl. Det
var blandtandet døde pixels og skævheder i billedet som jeg ikke hverken
kunne justere eller leve med. Jeg kørte selvfølgelig ud til Zitech med
skærmen samme dag. De ville hverken bytte den eller give mig pengene
tilbage. De sendte den til Eizo og lovede mig at den var tilbage i løbet af
en uge, og det acepterede jeg, men der gik to måneder før de ringede og
fortalte at jeg kunne hente min skærm. Da jeg kom hjem med den havde de ikke
rettet en skid. Så jeg er blevet lidt skræmt af denne sag.

Jeg har en månedes tid endnu til at tænke i. Så jeg må ud og kigge på lidt
forskelligt.
Men jeg må nok indrømme at jeg er meget varm på at købe en LG Flatron.

Hilsen
Torben Leander Andersen.