MS Windows
briani 27239
xp ? det kan ikke passe
Fra : chefen

Dato : 17-01-03 13:42

Hej

Jeg kan ikke få mine forcefeedback
produkter fra ms til at virke på XP pro

Nogen der kender til problemet
både rat og joystick er uden usb.

De fungerer under Win 98/2000
men ikke længere under Xp

Hilsen Søren, Aalborg

Fra : Jan V.

Dato : 17-01-03 13:55

"chefen" <chef@chefen.net.tk> skrev i en meddelelse
news:3e27fa0a$0$229$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg kan ikke få mine forcefeedback
> produkter fra ms til at virke på XP pro
>
> Nogen der kender til problemet
> både rat og joystick er uden usb.
>
> De fungerer under Win 98/2000
> men ikke længere under Xp
>
> Hilsen Søren, Aalborg

Hvis det er Microsofts rat/joystick, kan du vist ikke få drivere til XP

Bill vil helst undgå Gameporten, da den, ifølge Bill, gør at styresystemer
er ustabile, så du skal over på USB - og så skal du jo helst købe Bills
joystick/rat med USB

Jan

Fra : Jan V.

Dato : 17-01-03 14:00

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> er ustabile, så du skal over på USB - og så skal du jo helst købe Bills

Se her:

http://www.microsoft.com/hardware/sidewinder/SWUpdate/default.asp#gameport

Jan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-01-03 17:24

Jan V. wrote:
<http://www.microsoft.com/hardware/sidewinder/SWUpdate/default.asp#gameport>

Enten er jeg heldig eller også er det en gang vrøvl på ovenstående
side, fordi jeg har 2stk. Microsoft Sidewinder Gamepads sat
til joystickporten og de kører upåklageligt. Driverne ligger endda
i XP under Kontrolpanel -> Spilleenheder.
De bliver fundet som Microsoft Sidewinder, måske kan de andre
enheder også køre på denne/disse drivere.

Mvh.
Mikael

Fra : chefen

Dato : 18-01-03 09:24

Hej igen
tak for henvendelserne
Jeg har også gamepad'en og endda et mere joystick fra MS
der er uden Forcefeedback. Og jeg kan bruge
alle 4 enheder i XP.
Men som jeg skrev så duer Forcefeedback ikke.
Og et f.eks rat med forcefeedback er sgu noget tamt
uden. Der er forcefeedback der er problemet !!!!!

Hilsen Søren, Aalborg

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e282e0c$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Jan V.

Dato : 20-01-03 07:38

> [...]
> i XP under Kontrolpanel -> Spilleenheder.
> De bliver fundet som Microsoft Sidewinder, måske kan de andre
> enheder også køre på denne/disse drivere.

Ok

Det jeg mente er at der ikke skrives nye drivere til den - dvs at force
feedback'en er død.

Men jeg læste et eller andet sted at Microsoft helst ville af med
Gameporten, da den kan lave rav i Windows.

Jan