Hvad er en netværks-bro ?
Fra : AB

Dato : 17-01-03 13:04

Efter at jeg har installeret både et trådløst netværk og et alm. med netkort
/ RJ-45 - er der efterfølgende "dukket en netværksbro op" - Hvad kan / skal
jeg bruge den til ?

ab

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-01-03 16:34

"AB" <ab_brs@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
netkort
> / RJ-45 - er der efterfølgende "dukket en netværksbro op" - Hvad kan /

OS´en laver en "bro" imellem det trådløse og tråede netværk.. Så de kan
snakke sammen.. Således har du een IP på din computer, og ikke en IP og
subnetmaske pr. netkort

Fra : ab

Dato : 18-01-03 09:44

Tak for svarene.

- Da jeg kører med en router, der både styrer mit trådløse og RJ-45 net
skulle der vel ikke være problemer med at sætte begge forbindelser op til at
køre på den samme arbejdsgruppe / samtidigt ?

Når jeg har kablet i PC´en og forsøger at starte op på det trådløse net -
ja, så går systemet ned ? - Mon der er tale om en anden fejl, eller er det
nettet der er problemet ?

Jeg ville gerne kunne køre husets PC´er på samme arbejdsgruppe uanset om der
kobles op på det ene eller det andet net (som jo faktisk er det samme).

ab

Fra : Thomas Demant

Dato : 17-01-03 16:34

> Efter at jeg har installeret både et trådløst netværk og et alm. med
> netkort / RJ-45 - er der efterfølgende "dukket en netværksbro op" -
> Hvad kan / skal jeg bruge den til ?
Går ud fra du bruger Windows XP siden der er en netværksbro.
Det er til at lave "ét netkort" ud af de to. Du kan så kombinere de to
netkort til ét visuelt netkort med en hastighed på 111Mbit/s (hvis det
trådløse køre 11Mbit/sek og og det andet 100Mbit/sek). På den måde kan du
(forudsat der er mulighed for at tilslutte til netværket med både et
trådløst og et almendeligt netkort) opnå en lille smule højere hastighed end
hvis du kun benyttede det almendelige netkort (og meget højere hastighed end
hvis du kun benyttede det trådløse).

--
Thomas

Fra : Lars Hjortø

Dato : 17-01-03 17:10

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
end
> hvis du kun benyttede det almendelige netkort (og meget højere hastighed

Hvad så hvis man har to stk 100 MBit kort i en maskine, kan man så køre 200
MBit? Muligvis et dumt spørgsmål, men jeg ved ikke bedre.

Venlig hilsen Lars.

Fjern nospam fra min mail-adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Thomas Demant

Dato : 17-01-03 18:29

> Hvad så hvis man har to stk 100 MBit kort i en maskine, kan man så
> køre 200 MBit? <SNIP>
Ja, det skulle der ikke være noget problem i.

--
Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-03 23:56

On Fri, 17 Jan 2003 17:09:48 +0100, "Lars Hjortø"
<lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> wrote:

> Hvad så hvis man har to stk 100 MBit kort i en maskine, kan man så køre 200
> MBit?

Hvis man har to netkort, kan man lade dem fungere som ét virtuelt
netkort på 2x100 Mbps, men det er ikke helt det samme som 200
Mbps.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=linkaggr
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=etherchannel

I øvrigt kan man ikke lave link aggregation med network bridge-
funktionen i XP. Men nogle netkort (som fx. nogle af Intels) kan
det.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-03 23:51

On Fri, 17 Jan 2003 16:34:17 +0100, "Thomas Demant"
<thomas.demant@adslhome.dk> wrote:

> Går ud fra du bruger Windows XP siden der er en netværksbro.
> Det er til at lave "ét netkort" ud af de to.

Nej, det er til at lave ét netværk ud af de to, ikke ét netkort.

> Du kan så kombinere de to netkort til ét visuelt netkort med en hastighed
> på 111Mbit/s (hvis det trådløse køre 11Mbit/sek og og det andet 100Mbit/sek).

Det er basalt set noget sludder. Hvis man skal sende til en
maskine på det trådløse net, før man stadig kun de (nominelle) 11
Mbps, ikke 111 Mbps og tilsvarende for ethernettet.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Demant

Dato : 18-01-03 09:01

> Det er basalt set noget sludder. Hvis man skal sende til en
> maskine på det trådløse net, før man stadig kun de (nominelle) 11
> Mbps, ikke 111 Mbps og tilsvarende for ethernettet.
Det siger lige som sig selv at man ikke kan komme op på 111 mbit/sek, hvis
udstyret i den anden ende kun giver 11 mbit.
Men er det bare mig der har misforstået tidligere indlæg her i gruppen og
hjælp-filen i XP, eller er det muligt?

Sidst jeg legede med netværksbro virkede det med 2 stk.100 mbit og 1 stk 10
mbit netkort alle fra Edimax (Realtek chip), jeg var i stand til at hente
fra en maskine på netværket med 85 mbit/sek., en anden maskine med 75
Mbit/sek og fra en tredje maskine hentede jeg med ca. 30 mbit/sek. Hele
broen var ikke udnyttet, ingen af netkortene er fra Intel og i det hele
taget er der intet hokus pokus i dem.

--
Thomas