Bond, James Bond - R.I.P
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-01-03 12:45

Hejsa
Jeg var en af de heldige til snigpremieren igår.

Som diverse anmeldelser havde luftet og som titelmelodien antydede, så
holdt den slet ikke imo.

Fie another day, er hæsblæsende action - faktisk noget af det mest
håtdtpumpede jeg har set på film. Men det holder bare ikke i en
007-film.
Der var slet ikke palds til stilen og charmen. De blev fyret rigelig
med vittigheder af, men de var altid sjofle og meget påtagede.
I det hele taget var hele filmen for meget, for en 007. De klassiske
007-scener med Q, Moneypenny osv. var påklistrede. "Nååja vi må jo
hellere have den og den scene med for fansenes skyld".
Dette var blot endnu en actionfilm. Ind imellem meget opfindsom, men
der var ikke meget 007 over den.

Iøvrigt en lidt ny måde at starte filmen på. Han plejer jo at afslutte
en mission før titelmelodien - ikke her. Handlingen fortsatte faktisk
under denne. Og som sagt så holdt Madonnas titelmedlodi slet ikke.
Selve Bond-temaet kom vist kun én gang.

Øv, øv og atter øv.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 17-01-03 13:25

> Øv, øv og atter øv.

Lige mine ord. Sad med blandet følelse af xXx og andre af den slags
actionfilm for James B. var der sku ikke meget af.

VH
Peter

Fra : Heinz

Dato : 17-01-03 15:01

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Lige mine ord. Sad med blandet følelse af xXx og andre af den slags
> actionfilm for James B. var der sku ikke meget af.
>
> VH
> Peter

Faktisk må jeg blankt indrømme jeg aldrig har brudt mig om Brosnan som 007.
Men man tænker jo at det kan jo være at han er blevet bedre med tiden, men
desværre nej.
Denne film burde ikke engang have 007 logoet på sig, den har jo
ikke en skid med James Bond at gøre ud over en person der render rundt
og kalder sig James Bond.
Bond sjælen er fuldt stændig væk i denne film, den ligner faktisk alle andre
tju bang action film der udgives for tiden.
Kors hvor jeg savner sjælen at Broccoli og Salzman gav de gamle Bond film.
De 2 mænd havde dælme forstand på at lave Bond film, og det har de nye
instruktører dælme ikke forstand på, de har vitterlig dræbt hele Bond
sjælen.
Hvis der kommer en ny Bond film om nogle år tvivler jeg stærkt på at jeg
overhovedet gidder at spilde min tid på den.

Heinz

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-01-03 21:52

For debattens skyld:

Hvordan skal en rigtig Bond-film være?

Fra : HKJ

Dato : 17-01-03 22:14

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> For debattens skyld:
>
> Hvordan skal en rigtig Bond-film være?

Gammel!

Gamle Bond film er altid bedst.

Fra : Mark Høserich

Dato : 17-01-03 22:41

> Gammel!
>
> Gamle Bond film er altid bedst.

Og stil. Bond film handler ikke om hvor mange fly der eksploderer eller hvor
mange bond-piger han nedlægger. Bond handler om den engelske gentlemanship
overført til et urealistisk verdenssamfund. Desværre bærer de seneste
bond-film ikke præg af min tese. Der ser derimod at den amerikanske
tankegang har fået tag i denne udødelige genre.

M<a>RK

Fra : Per Tolbøll

Dato : 17-01-03 22:30

Jeg kan kun give dig ret.

Jeg forventede faktisk, at Jackie Chan kom ind fra venstre på et tidspunkt,
sådan trampede filmen rundt i effekter fra diverse halvdårlige actionfilm.
Jeg bryder mig heller ikke om de små-ironiske hentydninger til tidligere
film, der er på et tidspunkt - som om de var bange for at historien ikke
kunne bære sig selv.
På min private 1-10 Bond-skala kan den liiige skrabe et lille 5-tal sammen.

- og for at gøre skandalen komplet, kan Ikaros-plottet genfindes i Jumbo-bog
(!) nr. 97, "Onkel Joakim på vulkaner" - historien hedder "Solspejlet" (tak
til min datter for denne nyttige oplysning).

/Per

Fra : PerX ...

Dato : 20-01-03 04:51

In article <b09soh$c7n$1@sunsite.dk>, per.tolboll@kolibrinet.dk says...
> [...]
> Jeg bryder mig heller ikke om de små-ironiske hentydninger til tidligere
> film, der er på et tidspunkt - som om de var bange for at historien ikke

Der var en refernce som jeg syntes var morsom, men som sikkert strøg hen
over hovedet på de fleste: Da Bond er i Havanna, på kontoret hos sin
kontakt man, står han og kigger på en bog om fugle ("Birds of the West
Indies") - da Ian Flemming i sin tid skulle finde navnet på sin super
agent valgte han at bruge et rigtig navn. Ian Flemming var også glad for
fugle og en af hans yndlingsforfattere var Ornitologen James Bond :)

Det var sådan en nørdet ting jeg kunne huske, og grinede af under filmen.
Bagefter læst jeg op på det, og så at Bond og Flemming faktisk mødtes
kort for Flemmings død. Ian Flemming havde bed James Bond om, hvis han
fandt en ny fugle art, om han ville opkalde den efter Flemming så han
kunne få samme udødelighed som Bond havde fået - men han fandt aldrig en
ny art.

Man kan stadig købe den anden bog: http://shorterlink.com/?PFKGEV
:)

Fra : Just Johnny

Dato : 20-01-03 15:28

PerX ... posted the following:

> [...]
>fandt en ny fugle art, om han ville opkalde den efter Flemming så han
>kunne få samme udødelighed som Bond havde fået - men han fandt aldrig en

<pedantisk>
Navnet er Fleming, Ian Fleming.
Med et M.
</pedantisk>

Og så gik historien med at lægge navn til en fugle-art altså rent
faktisk på at Bond kunne få lov at få 'hævn' over Fleming ved at
navngive en utiltalende fugle-art efter Fleming, som en form for
'poetisk retfærdighed' over for al den postyr Fleming havde påført den
stakkels ornitolog ved at 'stjæle' hans navn.

Ornitologens kone, May Wickham Bond, skrev iøvrigt bogen "How 007 got
his Name" om alt dette.

Fra : PerX ...

Dato : 23-01-03 15:01

In article <sdun2v4t65mbp73n62e43kql0mcj6kb7jo@4ax.com>,
just.johnny@your.service says...
> PerX ... posted the following:

> <pedantisk>
> Navnet er Fleming, Ian Fleming.
> Med et M.
> </pedantisk>

Sorry :)

> [...]
> 'poetisk retfærdighed' over for al den postyr Fleming havde påført den
> stakkels ornitolog ved at 'stjæle' hans navn.

Den forklaring har jeg aldrig set beskrevet nogen steder.

Fra : Michael Skov

Dato : 18-01-03 10:32

per.tolboll@kolibrinet.dk skriver:
> [...]
>(tak
>til min datter for denne nyttige oplysning).

Bare for at føje spot til skade så har jumbobog nr 52 "Mickey Mouse I
Rummet" En historie af samme navn. Den handler om næsten det samme.
udrag fra historien
En Stråle kommer fra himlen og brænder sig vej gennem græsset, ordene
"joren brænder" toner frem i græsset
De to generaler gisper
"Hvad siger de Hr.General?"
"Manden kan ikke stave - og han er farlig!"

ok det var vist lidt OT. Sorry

MU!

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 18-01-03 17:54

Enig. Så den for en måned siden i London og har siden frarådet alle at se
den.

MVH Anders

Fra : PerX ...

Dato : 20-01-03 04:31

In article <toqf2v8nv3n8sqq5krcbhpr0kl9c5ivrfc@4ax.com>,
morten@NOSPAMbowman.dk says...
> Hejsa
> Jeg var en af de heldige til snigpremieren igår.

Er du sikker på heldig er ordet? ;)

> Øv, øv og atter øv.

Det er vel de sædvandlig fra Hollywood, med at målgruppen er fra 20 og
ned efter (eller er det 18?)