MS Windows
briani 27239
Hvordan ændre jeg opstartvalg af os?
Fra : Jimmi

Dato : 17-01-03 11:10

Jeg har indstalleret Linux og XP på hver sin partition, og så fremkommer en
valgmulighed under opstart om hvorvidt jeg ønsker 1. Linux eller 2. Dos
(xp). Dvs at Linux starter op hvis jeg ikke når at vælge.

Hvordan ændrer jeg denne prioritering så Dos (xp) starter op?
og hvordan ændrer jeg valget "Dos" til "Windows XP"?

Vh Jimmi

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-01-03 12:39

Jimmi skrev tidligere i 3e27d69f$0$141$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
>
> Hvordan ændrer jeg denne prioritering så Dos (xp) starter op?
> og hvordan ændrer jeg valget "Dos" til "Windows XP"?

Den bootloader du bruger er vist ikke WinXP's vel? Du kan sikkert
konfigurere bootloaderen fra Linux. Prøv og spørg i
news:dk.edb.system.unix hvor videnen om Lilo, Grub og hva' de nu ellers
hedder nok er lidt bedre...

Hvis det alligevel er Windows' bootloader du bruger så kik i boot.ini i
roden af boot partition. Du kan også komme til den ved: "My Computer" ->
Properties -> Advanced -> "Startup and Recovery" -> "System Startup".

--
Lars